جلوگیری از هدر رفت ۶۳۰ هزار متر مکعب آب در استان یزد

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آبفای استان یزد گفت: با اجرای شش هزار و ۲۰۰ عملیات نشت یابی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، از هدررفت ۶۳۰ هزار متر مکعب آب در استان جلوگیری به عمل آمد .

«احمد باقری پور» معاون توسعه و بهره برداری شرکت آبفای استان یزد به تشریح عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ دفتر کاهش آب بدون درآمد پرداخت و گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت و کمک به تامین آب مورد نیاز، شش هزار و ۲۰۰ عملیات نشت یابی در ۴۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در استان انجام و از هدر رفت ۶۳۰ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

وی مسئله نشت در سیستم های توزیع و انتقال آب شهری را هم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی مهم برشمرد و افزود: در کشور ما به دلیل شرایط خاص از جمله؛ محدودیت منابع آبهای سطحی و زیر زمینی و نیز کاهش نزولات جوی، فرسوده بودن سیستم توزیع آب شهری، عدم اطمینان از اجرای صحیح پروژه ها در برخی موارد، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاص و مجموعه عوامل دیگر که موجب می‌شود اهمیت نشت یابی و کنترل نشت پر رنگتر شود. 

معاون آبفای استان بر استفاده از فناوری‌های نوین در جهت نشت‌یابی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب تاکید کرد و ادامه داد: یکی از این روشها کنترل و مدیریت فشار شبکه در زمانهای مختلف ساعات شبانه روز است که باعث کاهش میزان نشت می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا یزد، باقری‌پور در پایان به پنج هزار و ۴۵۶ مورد عملیات نشت یابی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۱۱ کیلومتر عملیات نشت یابی در خطوط انتقال، هزار و ۹۶ کیلومتر نشت یابی در شبکه توزیع و صرفه جویی بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار متر مکعب آب از دیگر اقدامات واحد کاهش آب بدون درآمد در سال گذشته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070302443
  • خبرنگار : 50214