استاندار مطرح کرد

پیگیری خرید دو هواپیما برای استان مرکزی/مجوز پارک لجستیک بلااستفاده نماند

استاندار مرکزی با اشاره به صادر شدن مجوز شرکت هواپیمایی برای استان گفت: در صدد خرید دو هواپیما برای استان هستیم. سرمایه گذار نیز سرمایه خودش را آورده و از بانک صادرات منابعی را اخذ کرده‌ایم.

فرزاد مخلص الائمه، سوم مهرماه در شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: نرخ تورم استان مرکزی در سال‌های متوالی از میانگین کشوری بالاتر بوده ولی در شهریورماه امسال برای اولین بار پس از سال‌ها، نرخ تورم استان کمتر از میانگین نرخ تورم کشور شد.

وی افزود: وضعیت استان و کشور، وضعیت تورمی است و قدرت خرید مردم رو به کاهش است ولی با توجه به وضعیت فعلی، روند تورم استان و کشور کاهشی است.

مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی با کمبود زمین و مسکن مواجه است،گفت: طرح‌های الحاق زمین برای ساخت مسکن، گام مثبتی جهت تامین زمین و نرخ مسکن است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از موانع تامین اقلام اساسی رفع شده است، تصریح کرد: ما در صدد هستیم هرچه زودتر کشتارگاه صنعتی استان را راه اندازی کنیم. همچنین در تلاشیم تا کشتارگاه‌های موجود را بهسازی کنیم و اثر کاهشی بر قیمت گوشت قرمز داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با وزیر راه و شهرسازی گفت: دیروز جلسه خوبی را با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و مسائلی که بحث شد در رابطه با توسعه و برنامه ریزی بود. با توجه به اینکه بار ترافیکی محور ساوه به سلفچگان زیاد است با صحبت‌هایی که با وزیر راه داشتیم قرار شد با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم کار اجرایی تعریض این محور را انجام دهیم. احداث آزادراه محور راهجرد به اراک نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو اظهار کرد: وزیر نیرو در خصوص رفع کمبود منابع آبی و تنش آبی در بعضی محلات شهری و روستاهای استان دستوراتی داد و طی دیداری که با رئیس اوقاف کشور داشتیم، دستوراتی مبنی بر سر و سامان دادن اماکن مذهبی استان مرکزی صادر شد.

وی با بیان اینکه بعضی مسائل اوقاف استان طی چند وقت اخیر به صورت ریشه‌ای حل شده است، گفت: در منطقه قره کهریز و دو سه منطقه دیگر برای اولین بار اختیاراتی را برای استان گرفتیم که از این اختیارات باید در جهت رفع موانع و مشکلات استفاده کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نوع رویکرد نمایندگان در بعضی از استان‌ها نسبت به سایر استان‌ها منفعلانه است، افزود: مثلا در خصوص راه آهن اراک به قم، نمایندگان گذشته استان نباید می‌گذاشتند این طرح از ردیف قانون بودجه حذف شود.

وی با تاکید بر هم افزایی و همدلی بین نمایندگان قوای مقننه و مجریه در سطح استان مرکزی گفت: امیدواریم با توجه به هماهنگی خوبی که در مجمع نمایندگان استان وجود دارد و اینکه فصل تدوین قانون بودجه ۱۴۰۴ نزدیک است، فرصت‌هایی را از قانون بودجه سال آینده بتوانیم بگیریم.

مخلص الائمه ادامه داد: نمایندگان مجلس در استان مرکزی بایستی کمبودها و نواقص لایجه بودجه سال آینده را برطرف کنند و حضور فعال در این موضوع داشته باشند. اگر نمایندگان حضور فعال نداشته باشند، استان ضربه خواهد دید.

وی با اشاره به صادر شدن مجوز شرکت هواپیمایی برای استان مرکزی تصریح کرد: در صدد خرید دو هواپیما برای استان هستیم. سرمایه گذار نیز سرمایه خودش را آورده و از بانک صادرات منابعی را اخذ کرده‌ایم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مدیران صمت و راه استان با جدیت بیشتری بحث پارک لجستیک را پیگیری کنند تا خروجی ملموسی داشته باشیم. حیف است مجوز پارک لجستیک استان بلا استفاده بماند.

نوربخش عسکری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز اظهار کرد: فرمان سرشماری عمومی کشاورزی از اول شهریورماه توسط رئیس جمهور صادر شد و سرشماری از ۱۲ آبان آغاز شده و طی یک ماه انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه با رای گیری انجام شده، الحاقات ۳۰ هکتاری کمیجان، ۱۰۴ هکتاری آشتیان، ۶۷ هکتاری ساوه و ۲۵۷ هکتاری تفرش مصوب شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070302440
  • خبرنگار : 50598