استاندار تاکید کرد

انرژی پاک ظرفیتی مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: انرژی پاک ظرفیتی مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان است.

محمدرضا حسین‌نژاد در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان که امروز (سوم مهر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بستر لازم برای جذب حمایت کشوری برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش راهبردی که جزو پتاسیل‌های شاخص این استان است باید فراهم شود.

وی انرژی پاک را به‌عنوان یک ظرفیت مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی تلقی کرد و گفت: در استان در آینده نزدیک با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، از انرژی پاک بهره‌مند خواهیم شد؛ اما بستر برای حضور سرمایه‌گذاران این حوزه هم باید فراهم شود.

حسین نژاد ادامه داد: بسترهایی برای صادرات برق مازاد در کشور ایجاد شده، به‌طوری که روی آوردن به انرژی‌های پاک جزو دستور کارهایی قرار گرفته است که می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

وی با تاکید بر بهره‌مندی حداکثری از اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و استفاده بهینه از سرمایه‌های موجود استان در تمام شهرستان‌ها انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: به حمایت بانک‌ها برای توسعه زنجیره تولید نیاز داریم. ضمن آنکه در برخی پروژه‌های خاص از ظرفیت کشور و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید استفاده کنیم تا در رشد و اعتلای استان سهیم باشیم.

در ادامه این آیین، از خانواده شهید شاخص بسیج کارگری شهید کلاته و شهید جلیل قلی‌زاده و ۱۲ نفر از برگزیدگان جشنواره با حضور استاندار خراسان شمالی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070302409
  • خبرنگار : 50046