رئیس پلیس راهور اهواز عنوان کرد

تداوم بار ترافیک در شهر اهواز تا نیمه مهرماه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز از تداوم بار ترافیک در شهر اهواز تا نیمه مهرماه و همزمان با روزهای آغازین بازگشایی مدارس خبر داد.

سرهنگ سعید حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت ترافیک اول مهرماه در مناطق مختلف کلانشهر اهواز اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و جا نیفتادن کامل سامانه سپند برای والدین، عده‌ای از والدین خود فرزندان‌شان را به مدرسه می‌بروند و در این بازه زمانی، تردد کارمندان و دانش‌آموزان همزمان می‌شود و شاهد ترافیک در برخی نقاط شهر هستیم و شاید تا نیمه مهرماه این شرایط وجود داشته باشد.

وی افزود: دلیل دیگر ایجاد این شرایط، نبود فضای مناسب برای پارک خودروها در جاهایی است که تجمع مدارس وجود دارد. از یک طرف پارکینگ وجود ندارد و از سوی دیگر والدین می‌خواهند فرزندانشان را جلوی درب مدارس پیاده کنند و این مساله کار ما را با چالش مواجه کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: می‌بینیم که همه می‌خواهند در دقایق پایانی دانش‌آموز خود را به مدرسه بفرستند و این مساله موجب می‌شود در یک بازه زمانی حجم زیادی خودرو وارد معابر شود در حالی که معابر، پذیرش این همه خودرو را ندارند و گره‌های ترافیکی رخ می‌دهد بنابراین والدین و رانندگان سرویس مدارس دقت کنند و رساندن دانش‌آموزان به مدارس را به دقایق پایانی موکول نکنند.

وی عنوان کرد: اگر والدین رعایت کنند و اصراری نداشته باشند که فرزندان خود را دقیق جلوی درب مدارس پیاده کنند، همکاری بسیار خوبی برای کاهش ترافیک است.

حسنوند عنوان کرد: همچنین شهرداری اهواز باید اصلاح هندسی، ساخت پارکینگ و کارهای زیرساختی را در نقاط تجمع ترافیک انجام دهد.

وی با بیان اینکه پلیس از ۲۰ شهریورماه تا نیمه اول مهرماه با همه ظرفیت نیروی انسانی و خوردویی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است تا ترافیک را کنترل کند، افزود: در روزهای اخیر در مناطق مختلف از جمله در امانیه، پاداد، خیابان ۲ شرقی کیانپارس، کوروش و زیتون کارمندی نیز شاهد تجمع مدارس و ترافیک هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: در نقاطی که گره‌های ترافیکی وجود دارد گاهی تصادف خسارتی هم رخ می‌دهد و در این موارد باید دقت شود طبق ماده ۴۰ قانون بیمه شخص ثالث برای تصادفات خسارتی زیر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیازی به حضور پلیس نیست و اگر خودشان به نتیجه برسند که چه کسی مقصر است، یک عکس از صحنه تصادف بگیرند و به بیمه مراجعه کنند تا بیمه خسارت را پرداخت کند. در غیراین صورت می توانند خودروها را به منتهی الیه راست منتقل کنند و منتظر پلیس بمانند تا کارشناسان در کوتاهترین زمان به محل حادثه اعزام شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070302402
  • خبرنگار : 50225