جشنواره «عزیز و نگار» در طالقان برگزار شد

دبیر جشنواره عزیز و نگار گفت: جشنواره عزیز و نگار طالقانی با استقبال پر شکوه مردم و حضور حدود سه هزار نفر از مناطق مختلف شامل لاهیجان، قزوین، قم، اصفهان و...در روستای آردکان شهرستان طالقان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، معصومه احمد خان‌بیگی روز سه‌شنبه سوم مهرماه افزود: این جشنواره با همت دبیرخانه جشنواره عزیز و نگار و همکاری جمعی از اهالی این شهرستان در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار و آیین نگارخوانی به عنوان یکی از میراث ناملموس استان البرز به همراه دیگر برنامه ها اجرا شد.

به گفته دبیر جشنواره عزیز و نگار اجرای زنده موسیقی سنتی طالقانی توسط گروه دیلمون، نگار خوانی، مراسم نمادین نار زدن که از سنت‌های عروسی های قدیم در طالقان است، از دیگر بخش های این برنامه بود که تمام این اقدامات به حفظ آیین های سنتی و هویت و فرهنگ طالقان و همچنین داستان عزیز نگار که از اهداف این دبیرخانه است، کمک می کند.

او افزود: رونمایی از دو کتاب ارزشمند شامل داستان «عزیز و نگار» و کتاب «من و زادگاهم، آردکان» به قلم احسان اله احمد خان بیگی  با حضور بزرگان روستا و ویراستار اثر از دیگر برنامه های این جشنواره بود. از دیگر اهداف دبیرخانه قدردانی و یادواره شخصیت های شاخص طالقان است که امسال از پرفسورفرهنگی، استاد امیرخانی، محمدرضا طالقانی ورزشکار کشتی و ابراهیم نغزیان از اساتید موسیقی قدردانی شد.

احمد خان بیگی ادامه داد: هم‌چنین بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی طالقان با ۲۲ غرفه به صورت ویژه و غرفه چمدان قصه ها برای کودکان در حاشیه جشنواره برپا شد.

او در پایان از حضور افراد از گروه های سنی مختلف و همچنین هنرمندان توانمند، فعالان فرهنگی، مشاور امور بانوان فرمانداری و سرپرست ورزش و جوانان، اعضای شورای شهر طالقان، گروه پزشکان خیر استان البرز، اعضای انجمن ادبی شهرود، مجمع البرزیان ریشه‌دار و هم‌چنین حضور فعال نیروی انتظامی و پلیس راهور برای برقراری امنیت و نظم در برنامه به صورت ویژه قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070302396
  • خبرنگار : 50022