آبفای سیستان و بلوچستان به دنبال جذب اعتبار ملی و استانی برای اتمام پروژه چاه کیچی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع مشکل آب مجتمع چاه‌کیچی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که بخشی از اعتبار مورد نیاز با مساعدت وزارت نیرو در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

علیرضا قاسمی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دلگان که با هدف بررسی اقدامات و مشکلات فراروی پروژه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی به جهت تعدد پروژه‌ها و در جهت تکمیل طرح آبرسانی مجتمع چاه‌کیچی با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد وزارت نیرو طی چند هفته آینده ابلاغ بخشی از اعتبار مورد نیاز به شرکت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه آب این مجتمع از مدار مصرف خارج است، افزود: برای تامین آب اهالی این مجتمع ۴۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط برق و احداث یک باب مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع و حفر یک حلقه چاه انجام شده است که تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل عملیات باقی‌مانده از طریق استان و وزارت نیرو در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت مجموعه ۱۰ روستایی چاه‌الوند و چاه‌جلال این شهرستان گفت: برای آبرسانی به این مجتمع، بیش از ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث مخازن و حفر و تجهیز چاه‌ها انجام شده و با تامین ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل خطوط برق‌سانی این پروژه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070302388
  • خبرنگار :