کلاهبردار اینستاگرامی در حوزه رمز ارز به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی مردی جوان که با تبلیغات دروغین در شبکه اجتماعی اینستاگرام با معرفی خود به عنوان مدرس برتر در امر سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها، اقدام به کلاهبرداری از شهروند شیرازی کرده بود، خبر داد.

امیرحسین سلیمانی امروز، ۳ مهرماه بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش در یکی از صفحات اینستاگرام با فردی که خود را مدرس و متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری رمز ارز معرفی کرده بود آشنا شدم و وی به بهانه سرمایه‌گذاری با سود چند برابری در کمترین زمان مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از من کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سلیمانی با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با ایجاد صفحات جعلی و سو استفاده از نام افراد مشهور، اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است، گفت: متهم پس از با مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

وی گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجای را نخورند و در خصوص کیف‌های پول دیجیتالی، از ذخیره رمزهای عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها، از رمزهای یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، سلیمانی از هموطنان درخواست کرد در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.fata.gov.ir  و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070302387
  • خبرنگار : 50649