کولیوند: قطع مراوده اقتصادی با رژیم صهیونیستی گامی موثر در توقف جنایات است

رئیس سابق کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا اگر کشورهای مسلمان به ویژه دولت های اسلامی مراودات اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، قطعا تاثیر جدی در متوقف کردن جنایت های این رژیم خواهد داشت.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی از سوی ملت های دنیا، بیان کرد: جهان اسلام بالغ بر 2 میلیارد جمعیت دارد و در کنار ادیان دیگر زندگی می کنند. این جمعیت در بین کشورهای مختلف توزیع شده است. اگر کشورهای اقتصادی بتوانند امورات خود را با هم پیش ببرند یک گام موثر برداشته اند. برای مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی که به صورت آشکار در مقابل چشم جهانیان در حال وقوع است، هماهنگی کشورهای اسلامی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: تقریبا تا به امروز کشورهای مسلمان جهان وارد یک جنگ فیزیکی با رژیم صهیونیستی نشده اند. اگر بنا باشد تا در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی ایستاد، در اولین گام باید مراودات اقتصادی با این کشور متوقف شود. مراوده های اقتصادی شامل صادرات به این رژیم و هم واردت کالاهای آن می شود. قطعا اگر کشورهای مسلمان به ویژه دولت های اسلامی مراودات اقتصادی خود را با این رژیم قطع کنند، قطعا تاثیر جدی در متوقف کردن این جنایت دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی کشورهای مسلمان با این رژیم مماشات کرده و با این رژیم مراودات اقتصادی دارند. با این روند اسرائیل به جنایت های خود ادامه داده و نه تنها با مردان جنگی بلکه علیه زنان و کودکان دست به جنایت می زند. این جنایت ها در مقابل چشم جهانیان در حال وقوع است. در خیلی از کشورها شاهد هستیم که مردم اعتراض کرده و به صحنه آمده اند.

وی تاکید کرد: شاید خیلی از کشورها این جنایت ها را محکوم کنند اما عمل جدی برای توقف این جنایت قطع مراوده اقتصادی با این رژیم است که می تواند گامی اثرگذار در توقف جنگ باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070302381
  • خبرنگار : 71560