معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) خبرداد؛

اجرای بیش از ۸۰ عنوان برنامه در ایام معصومیه

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای بیش از ۸۰ عنوان برنامه در ایام معصومیه، گفت: آیین شمعدان گردانی در شام شهادت حضرت معصومه(س) ساعت ۲۰ در صحن امام رضا(ع) با حضور خادمین برگزار خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین سید احمد مشرف رئیس ستاد آیین‌های فاطمی در نشست خبری ویژه برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و ایام معصومیه که امروز ۳ مهرماه در سالن جلسات این آستان برگزار شد، اظهار کرد: از ماه ها قبل برنامه‌ریزی را برای برگزاری باشکوه برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه س تا شهادت حضرت آغاز کردیم و جلسات متعددی در سطح استانی و کشوری برگزار شده و امیدواریم شاهد اجرای برنامه های فاخر در این ایام باشیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت تاکید کرد: شعار ایام معصومیه در شورای فرهنگ عمومی استان با عنوان« قم، جهانشهر تمدنی اهل بیت(ع)» انتخاب شده است.

وی نقش قم در جهان اسلام و دنیای امروز را مورد توجه قرار داد و گفت: قم ظرفیت جهانشهر شدن را دارد همانطور که امام صادق(ع) نیز در روایتی بشارت دادند، قم پایگاهی برای انتشار معارف قرآن و اهل بیت به سایر نقاط جهان است.

مشرف تصریح کرد: سالروز ورود حضرت معصومه(س) در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز قم مصوب شده است و از سال آینده در تقویم ثبت خواهد شد.

وی یادآور شد: با فعالیت و انعکاس رسانه‌ای امیدواریم جریان سازی خوبی انجام شود و شاهد فرهنگ سازی و فضاسازی مطلوب شهر در ایام معصومیه باشیم.

مشرف تاکید کرد: برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) را صبح پنجشنبه ۵ مهرماه ساعت ۷:۳۰ با آیین خطبه خوانی خادمین و سخنرانی آیت‌الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) این آستان آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: شب جمعه برنامه جشنی در میدان امام در جنب مسجد امام حسن عسگری(ع) با عنوان «ملیکه ایران» به صورت خانوادگی با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

مشرف اضافه کرد: صبح جمعه مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه(س) برپایی دسته‌های شادپیمایی مردمی همراه با گلریزان از چهار راه معصومیه تا حرم مطهر را خواهیم داشت.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی افزود: اجتماع ۴ هزار نفری دانش آموزی با عنوان «سلام همسایه» روز یکشنبه(۸ مهرماه) ساعت ۹ صبح در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

وی تجلیل از قهرمانان و مدال آوران علمی و ورزشی، برگزاری نشست علمی با موضوع بررسی نقش تمدنی و برکات حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم، آیین رونمایی از کتاب‌های انتشارات زائر، برگزاری کارگاه‌های شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در راستای شخصیت شناسی بانوی کرامت، اعزام کاروان سفیران کریمه در سطح کشور، فعالیت بیش از ۸۵۰ مبلغ از طلاب در مدارس و دانشگاه با محوریت تبیین جایگاه حضرت معصومه(س) را دیگر برنامه‌های این ایام معرفی کرد.

مشرف همچنین استقبال از مسافرین در ورودی شهر، برپایی موکب دختران بهشتی با حضور دختران دانشجو و دانش آموز در صحن جواد الائمه، اجرای پویش نذر حجاب فاطمی و اهدای چادر به نیازمندان، برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح ملی با مشارکت نهاد کتابخانه‌های استان، تولیدات هنری و رسانه‌ای برای انعکاس در فضای مجازی نیز بخش دیگری از ویژه‌ برنامه‌های ایام معصومیه معرفی کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه یادآور شد: با مشارکت انجمن خوشنویسان نمایشگاهی از آثار هنری با موضوع حضرت معصومه(س) از ۱۳ تا ۲۳ مهرماه به مدت ۱۰ روز در موزه آستان برپا می‌شود ؛ سعی داریم این نمایشگاه برای علاقه‌مندان در فضای مجازی هم قابل بازدید باشد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی در سالروز ورود حضرت معصومه(س) جمعه ۶ مهرماه بازدید موزه این آستان برای عموم علاقه مندان و زائران رایگان خواهد بود.

وی گفت: برنامه قرآنی محفل استان قم با حضور خادمان حرم و حافظان قرآن و اساتید در جلسات قرآنی مساجد در طول این ایام اجرا خواهد شد؛ همچنین در ایام ولادت امام حسن عسگری(ع) کرسی تلاوت فاطمی را با حضور قاریان برجسته‌ ملی و بین المللی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت خواهین داشت.

مشرف بیان کرد: همزمان با شهادت حضرت معصومه(س) میزبان هیات‌های مذهبی شهرهای مشهد و بوشهر و سایر استان‌ها خواهیم بود؛ مراسم شب شهادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی و مداحی سید مجید فاطمی خواهد بود.

وی آیین چهارپایه خوانی در شب شهادت حضرت معصومه(س)، اهتزاز پرچم عزا، اجرای برنامه‌ای با عنوان «بفرمایید روضه» در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر ویژه خواهران، اجرای تعزیه خواهر خورشید به مدت سه شب در میدان آستانه از دیگر برنامه‌های آستان مطهر حضرت معصومه(س) معرفی کرد.

مشرف با اشاره به اجرای بیش از ۸۰ عنوان برنامه در ایام معصومیه، تصریح کرد: آیین شمعدان گردانی در شام شهادت حضرت معصومه(س) ساعت ۲۰ در صحن امام رضا(ع) با حضور خادمین برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی در پایان عنوان کرد: آیین شمعدان گردانی با مرثیه خوانی و مداحی مهدی میرداماد و شاعر آیینی صابر و در نهایت خطبه خوانی با حضور عباس حیدرزاده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070302351
  • خبرنگار : 50455