رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان:

کلات نیازمند توجه به تکمیل زنجیره ارزش و حلقه‌های تکمیلی است

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کلات توجه به تکمیل زنجیره ارزش و حلقه‌های تکمیلی را در این شهرستان ضروری دانست.

روح‌الله ایزدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه فی‌مابین معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و استانداری و فرمانداری شهرستان در سال گذشته در رسته‌های مختلف، بر اساس تفاهم‌نامه به بیش از ۱۳۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شد.

وی با تأکید بر اینکه امسال نیازمند توجه به تکمیل زنجیره ارزش و حلقه‌های تکمیلی آن در رسته‌های دام سبک و سنگین هستیم، تصریح کرد: با توجه به سند تحول بر اساس برش بخشی و روستایی ایجاد و احداث واحدها و کارگاه‌های مربوطه از قبیل لبنیات، خوراک دام‌، کشتارگاه و صنایع بسته‌بندی و ...ضروری است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کلات خاطرنشان کرد: در قالب تعاونی‌ها می‌توان با کمک مراکز اقتصادی و بنیادها از قبیل مجتمع اقتصادی امداد، بنیاد برکت یا علوی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نمود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در ادامه افزود: هر نوع ارائه تسهیلات به افراد باید از طریق کارگروه شهرستان صورت پذیرد و همچنین با توجه به مقدار و تعداد تسهیلات ارائه شده به افراد، نیازمند افزایش تعداد راهبران شغلی بومی و نیز استقرار دائمی دفتر شرکت توسعه پردیس در شهرستان است.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر کلات نادری، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین و ۶۸ روستا و دارای ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی‌اند و نیمی دیگر در شهرها سکونت دارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302322
  • خبرنگار : 30147