آغاز بارش های پاییزی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان، از وقوع رگبار و رعد و برق و تگرگ در استان طی فردا و پس فردا خبر داد و گفت: بارش های رگباری شدید و خیلی شدید پاییزی پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: ماسوله با ۱۴ درجه سانتیگراد و رودبار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار از بعد از ظهر و شب امروز به منطقه دانست و افزود: شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش دما و وزش باد و بارندگی و رعد و برق و احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و خاطرنشان کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی و خنک، طی چهارشنبه و پنجشنبه، بارندگی و وزش باد شدید تا خیلی شدید در بعضی نقاط پیش بینی می شود.

دادرس از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و شکل گیری روان آب و سیلاب و صاعقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشینه ارتفاع موج در سواحل گیلان طی فردا و پس فردا یک تا ۱.۵ متر پیش بینی شده است، اضافه کرد: با توجه به فعالیت کانون های گرد و خاک در اطراف منطقه، احتمال گسیل آن به استان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070302320
  • خبرنگار : 50040