سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:

همه دستگاه‌ها در پیشگیری و کاهش تصادفات، رسالت سنگینی دارند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آمار سوانح جاده‌ای مبنایی برای تصمیم‌گیری و اقدام در راستای کاهش این سوانح است، گفت: همه دستگاه‌ها در پیشگیری و کاهش تصادفات رسالت سنگینی بر عهده دارند.

مرتضی موحدنیا در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، رفع نقاط حادثه‌خیز را نیز یکی از عوامل اثرگذار در کاهش تصادفات عنوان و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی ترافیکی، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات و هماهنگی‌های بین دستگاهی هم از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه به شمار می‌آیند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه گفت: در استان ۳۶ درصد کل تصادفات منجر به واژگونی خودرو می‌شود که دلایل مختلفی دارد اما نیاز به بررسی و اقدامات پیشگیرانه دارد که باید راهکارهای مختلف هم به کار گرفته شود.

اورجعلی علیزاده اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال ۲۹۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باخته‌اند که علت بیشتر تصادفات، عامل انسانی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر، فرماندار شهرستان میانه نیز با بیان اینکه محورهای این شهرستان از پرخطرترین راه‌های استان هستند، عنوان کرد: نصب دوربین، ایجاد ایستگاه آتش نشانی در آزادراه‌ها، ایجاد روشنایی لازم در راه‌ها، لایروبی بستر رودخانه‌ها، تکمیل پلیس راه سرچم_اردبیل و پوشش تلفن همراه از اقدامات لازم در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070302309
  • خبرنگار :

برچسب‌ها