یک مسئول در اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

انتقال ساکنان به عنوان آخرین راه‌حل در بحث‌های شهرسازی است

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۱ سکونت‌گاه در سطح استان داریم که در سفر اول شهید آیت‌الله رئیسی به استان یکی از مصوبات جابه‌جایی کوی فلسطین بود. 

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه راه و شهرسازی استان جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین را در اولویت کاری قرار داد، اظهار کرد: طبق قولی که داده بودیم تا آخر شهریور امسال، ۳۰ واحد از ساکنان کوی فلسطین تعیین‌تکلیف شدند که بیشتر یعنی ۳۴ واحد تعیین واحد کرده‌ایم‌. 

وی با اشاره به تخصیص واحد و اطمینان از انتقال قطعی ساکنان ۳۴ واحد، افزود: ۱۲۹ واحد در واقع گزارشی است که گرفته‌ایم اما تقریبا ۱۰۰ واحد مسکونی داریم که از این تعداد همه در اولویت نیستند.

عباسی با بیان اینکه نزدیکی به راه‌آهن از اولویت‌های جابه‌جایی است ،ادامه داد: اکنون ۳۴ واحد تخصیص واحد داده شده‌اند و به محض اینکه کارهای زیرساختی اعم از تامین آب و برق انجام شود، متقاضیان به کوی زیتون انتقال خواهند یافت.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به فعالیت شرکت‌های خدمات‌رسان، اذعان کرد: به دنبال تأمین اعتبار برای ادامه دادن این فرایند هستیم. 

او با بیان اینکه بحث انتقال به عنوان آخرین راه حل در بحث‌های شهرسازی مطرح است، خاطرنشان کرد: رویکرد اداره‌کل بر توانمندسازی است؛ اعتقادمان بر این است که اشخاص در محلی که ساکن هستند باید توانمند شوند و این مهم از طریق آموزش، تغییر زیرساخت‌ها و امکاناتی اعم از تامین سرانه‌های خدماتی، بهداشتی، آموزشی و ورزشی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی چه به لحاظ زیرساختی چه اقتصادی حاصل می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070302237
  • خبرنگار : 50534