بنگاه‌های معاملات ملکی قراردادها را در سامانه الکترونیک اسناد ثبت کنند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری لرستان گفت: مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی مکلف هستند پس از مذاکره مقدماتی، نسبت به درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام کنند.

حمیدرضا بوالحسنی امروز سه‌شنبه(سوم مهرماه) در در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت، بیان کرد: آگاهی‌بخشی از مسائل مهمی است که دستگاه قضا به دنبال آن است.

وی با اشاره آیین‌نامه الزام ثبت رسمی معاملات اموال، غیرمنقول، افزود: براساس ماده سه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، فعالان معاملات املاک اعم از مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی مکلف هستند پس از مذاکره مقدماتی، نسبت به درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری لرستان بیان کرد: پس از ثبت، پیش‌نویس مذکور جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس کنند.

در ادامه این مراسم، امام جمعه کوهدشت  با بیان اهمیت دستگاه قضا در تحقق عدالت، فسادستیزی و ایجاد امنیت و آرامش جامعه، گفت: مردم از احساس مسئولیت و فعالیت حوزه قضایی شهرستان کوهدشت در زمینه مردم یاری و تکریم ارباب رجوع رضایتمندی بسیار مطلوبی دارند.

حجت‌الاسلام علی سپهوند افزود: امیدواریم با همکاری و وحدت بین همه دستگاه‌ها و در سایه روحیه جهادی بتوانیم شاهد رضایت‌مندی بیش از پیش مردم دراین شهرستان باشیم.

در این مراسم، از زحمات علی‌صفر بیرانوند رئیس سابق دادگستری کوهدشت تجلیل و افشین خسروی به عنوان رئیس دادگستری و کاظم نظری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت معرفی و منصوب شدند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070302219
  • خبرنگار : 50177