گردهمایی به بهانه فیلم‌های چینی

چهارمین هفته فیلم چین با نمایش فیلمی از چن کایگه کارگردان برجسته چینی و برگزاری آیین افتتاحیه در حضور مدیران سینمایی، سفیر و هیات دیپلماتیک چین، جمعی از سینماگران ایرانی و همچنین علاقمندان سینمای چین در بنیاد سینمایی فارابی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به ادراک مشترک مردم دنیا از زبان سینما گفت: سینما هنر صنعتی چند بعدی است که در آن علاوه بر تکنولوژی، ساختار هنری، وجوه اقتصادی، از برجستگی‌های نهفته در علوم انسانی نظیر جامعه شناسی، ادبیات، روانشناسی و سایر علوم نیز برخوردار است. بنابراین از طریق این زبان گسترده و مشترک می‌توانیم ارتباطات جهانی گسترده داشته باشیم و با مردم دنیا صحبت کنیم.

وی گفت: باید در مسیری حرکت کنیم این رویدادهای مشترک به چرخه‌های کامل تولید مشترک تبدیل شود.

«زونگ پی وو» سفیر چین هم با اشاره به جوایز متعدد فیلم ها و کارگردانان ایرانی در جشنواره‌هایی مثل جشنواره پکن و شانگهای گفت: چین و ایران در بیانیه مشترک فرهنگی بر ایجاد پیوندهای دوستانه و مردمی به توافق رسیده اند و او در دوره ماموریتش در تهران برای گسترش این پیوندها تلاش می کند.

در ادامه این مراسم خانم سون شیانگ هوی، رئیس مرکز آرشیو ملی چین و خانم چن گوو جشنواره شانگهای در پیام‌های تصویری از ارتباط بیشتر سینماگران دو کشور استقبال کردند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی گفت: دیپلماسی هنری و سینمایی یکی از موثرترین ابزارهای ارتباط میان کشورهاست و خوشحالیم در این دوره فرصت برگزاری هفته‌های فیلم متعددی از کشورهای مختلف در ایران و هفته‌های فیلم ایران در سایر کشورها فراهم شد.

او گفت: سینما به عنوان یک هنر خلاق و دراماتیک، تحریم ناپذیر است و به همین علت علی رغم فشارها و محدودیت‌های متعددی که در سال‌های اخیر علیه کشور عزیزمان اعمال شده، سینمای ایران همچنان با بالندگی و شکوه در محافل جهانی، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و سینمایی بین‌المللی درخشان ظاهر می‌شود و جا دارد از همه فیلم‌سازان داخلی برای تلاش‌های هنرمندانه شان تقدیر و قدردانی کنم.

خزاعی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصاد سینما برای گسترس تعاملات سینمایی ابراز امیدواری مسئولان سینمایی چین ظرفیت گسترده سالن‌های سینمایی این کشور را فراهم کنند تا علاوه بر حضور جشنواره‌ای، سینماگران ایرانی در اکران و اقتصاد سینمای چین هم حضور داشته باشند.

چهارمین هفته فیلم چین درتهران‌ با امضای پوستر رسمی آن و نمایش فیلم «نبرد در دریاچه چانگجین» اثر چن کایگه کارگردان برجسته سینمای چین آغاز شد.

بر اساس برنامه ریزی معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، فیلمهای «نبرد در دریاچه چانگجین» ساخته چن کایگه، «چشم انداز زیبا» به کارگردانی میو ون، «کوهستان ابری» به کارگردانی لی جون، «صخره نوردان» ساخته ژانگ ییمو و  پویانمایی «خرس های بونی: بازگشت به زمین» در چهارمین هفته چین از دوم تا ششم مهرماه در موزه سینما نمایش داده می شود.

علیرضا تابش مدیرعامل سابق فارابی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، رائده فریدزاده مدیر بخش بین‌الملل فارابی از جمله حاضران بودند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403070302204
  • خبرنگار :