جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل کُرد در روانسر برگزار می‌شود

رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل کرد، جام «هجران بهرامی» طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مهر به میزبانی روانسر خبرداد.

ستار الماسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی‌ برای برگزاری جشنواره اسب اصیل کرد در کرمانشاه، اظهارکرد: این جشنواره در سطح ملی، طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مهر به میزبانی شهرستان روانسر برگزار خواهد شد. 

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها اسب‌ها و سوارکارانی از ۱۰ استان کشور شامل کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، ایلام، اصفهان، کرمان، مرکزی و اردبیل در این جشنواره حضور خواهند داشت. 

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه تصریح کرد: پنج داور منتخب کشوری کار قضاوت و انتخاب برترین اسب‌های این جشنواره را برعهده دارند. 

وی خاطرنشان کرد: روز اول جشنواره در رده مادیان‌ها و روز دوم در رده نریان‌ها برگزار می‌شود. 

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ورزش سوارکاری عنوان کرد و گفت: سوارکاری رشته‌ای است که مورد تاکید دین اسلام و پیشوایان دینی ما قرار دارد، بنابراین در تلاشیم که این رشته را به خانواده‌ها و فرزندان آنها معرفی و آنها را به سمت این رشته ترغیب کنیم. 

الماسی در ادامه در خصوص شاخص‌ها و ویژگی‌های متمایز اسب کرد نسبت به سایر نژادها، گفت: سینه ستبر، گردن فراخ و اتصالات زمخت سر به گردن از ویژگی‌های اسب کرد است. 

وی از اسب کرد به عنوان اسبی بسیار مقاوم نام برد و گفت: اسب کرد، اسبی استقامتی، زیبا و دونده است و قابلیت‌های زیادی دارد. 

وی به ثبت ملی اسب کرد به نام کرمانشاه و تلاش برای ثبت جهانی آن اشاره کرد و گفت: اسب کرد میراث کرمانشاه است و سعی می‌کنیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ثبت جهانی آن کمک کنیم. 

به گفته رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه، در سطح استان کرمانشاه ۱۲ هزار راس اسب کرد وجود دارد. 

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070302192
  • خبرنگار : 50184