معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی خبر داد.

مهدی شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شش ماه اول امسال، هفت میلیون و ۴۸۷ هزار و ۸۹۲ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی شده که نسبت به مدت مشابه (شش ماه اول سال  ۱۴۰۲ با پنج میلیون و ۶۷۵ هزار و ۱۰۴ قطعه جوجه‌ریزی) ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۱۰ قطعه جوجه گوشتی در مرغداری‌های استان از نیمه دوم مرداد تا پایان نیمه اول شهریور ماه امسال پیش‌بینی می‌شود مهر ماه امسال ۱۸۷۵ تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار شود.

واحد جوجه‌کشی، حلقه مفقوده زنجیره تولید گوشت مرغ

شکاری با اشاره به اینکه نبود واحد جوجه‌کشی حلقه مفقوده زنجیره تولید گوشت مرغ در این استان است، گفت: برای راه‌اندازی این واحد تولیدی سرمایه‌گذار مشخص شده و کارهای اجرایی در حال انجام است تا واحدی با ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته ۲۶ درصد برای اولین بار در این استان افزایش یافت و به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسید.

وی افزود: تاکنون ۱۲۳ واحد تولید گوشت مرغ با ظرفیت سه میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه در این استان ایجاد شده است که چهار واحد از این تعداد غیرفعال هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070302189
  • خبرنگار : 50046