پردیس سینما «پیروزی» کرمانشاه تا پایان سال کلنگ‌زنی می‌شود

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه از کلنگ‌زنی پردیس سینما «پیروزی» تا پایان سال خبر داد.

کیوان ماه‌ور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت این پروژه پای کار است، گفت: بسیاری مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال پردیس سینما «پیروزی» کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت بیش از هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث می‌شود و دو طبقه منفی هم برای پارکینگ در آن لحاظ شده است.

ماه ور گفت: هزینه ساخت این پروژه بین سرمایه گذار و حوزه هنری تقسیم می‌شود و با توجه به اینکه زمین پروژه متعلق به حوزه هنری است، عملا عمده سهم حوزه هنری پرداخت شده است.

وی افزود: سرمایه گذار پروژه بخش خصوصی است و به نظر می‌رسد انگیزه بسیاری برای راه اندای این پروژه داشته باشد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، بسیار امیدواریم پروژه ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

ماه ور گفت: با احداث این پروژه نیمی از طبقات آن متعلق به حوزه هنری و نیمی دیگر متعلق به سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: در دو و نیم طبقه‌ای که سهم حوزه هنری است قرار است چندین سالن سینمایی با بیش از هزار صندلی احداث شود و همین امر موجب می شود که به جای سینما پیروزی، عملا یک پردیس سینمایی داشته باشیم.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: با توجه به وسعت پروژه، بخش‌های دیگری مانند سالن پلاتو، استودیو ضبط موسیقی و ... هم در این پروژه راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، اواخر دهه ۸۰ سینما پیروزی کرمانشاه که قدمتی بیش از نیم قرن داشت، بدلیل فرسوده بودن و مخاطرات احتمالی‌اش تعطیل شد.

پس از زلزله بزرگ آبان ۱۳۹۶ و با توجه به آسیب‌های جدی وارده به این سینما، مسئولین وقت تصمیم گرفتند برای جلوگیری از اتفاقی ناگوار، سازه سینما را به کلی تخریب کنند و به جای آن سینمایی مدرن بسازند.

در این سالها بارها وعده‌هایی مبنی بر آغاز ساخت پردیس سینمایی در محل این سینمای تخریب شده داده شده که تاکنون عملی نشده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070302161
  • خبرنگار : 50182