نوروزی: گزارش مجلس درباره حادثه معدن طبس قرائت شود

نایب رئیس اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رفت امروز گزارش نظارتی مجلس درباره علت حادثه انفجار معدن طبس قرائت می‌شد.

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: حادثه طبس بار دیگر نشان داد که باید به حقوق کارگران توجه شود و وضعیت آنها سامان پیدا کرده و اصلاحاتی در قانون اعمال شود.

وی یادآور شد: سال گذشته رئیس جمهور شهید به معدن طبس سفر کرده و قرار بود که این معدن ایمن شود چه زمانی قرار است ایمن‌سازی معادن مورد توجه قرار گیرد؛ انتظار می‌رفت امروز در مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره علل وقوع حادثه انفجار معدن طبس قرائت می‌شد و وزارتخانه‌های کار و صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی می‌پرداختند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارگران معدن جان خود را برای سازندگی کشور از دست داده‌اند قطعا مجلس شورای اسلامی از خانواده بازمانده‌ها دفاع می‌کند.

نوروزی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اسرائیل بداند که خدا جواب این جنایات را می‌دهد البته که ملت‌های غزه و لبنان بیدار بوده و جمهوری اسلامی ایران هم اثراتش را در دنیا گذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: نیروهای پیس دبستانی، خرید خدمات، غیرانتفاعی و نهضتی‌ها چشم انتظار هستند همچنین مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان باقی مانده که انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی و دولت برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت که همه این موارد را حل می‌کند.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش یا نیرو به کار نگیرد و یا در صورت بکارگیری، شأن و شخصیت آنها را رعایت کند نه این‌که از نیروها با عناوینی همچون خرید خدمات و حق‌التدریس استفاده کرده و بعد از ۱۰ سال بگوید به آنها احتیاجی ندارد. این قابل قبول نیست و باید برای یکبار مشکل حل شود همچنین از طریق دانشگاه فرهنگیان سند تحول مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070302133
  • خبرنگار : 71234