جواد مقدسی اعلام کرد:

همکاری نکردن تاج با تیم فوتبال هفت نفره برای برگزاری اردوی رایگان

رییس انجمن فوتبال هفت نفره گفت: از تاج رییس فدراسیون فوتبال برای برگزاری ۲ مرحله اردوی آماده‌سازی به صورت رایگان در کمپ تیم‌های ملی درخواست کمک کردیم اما او اعلام کرد که باید هزینه پرداخت کنیم.

جواد مقدسی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت تیم ملی فوتبال هفت نفره برای شرکت در  جام جهانی اسپانیا، اظهار کرد: تیم ملی فوتبال هفت نفره در جام جهانی اسپانیا با تیم‌های آلمان، ونزوئلا و ایرلند همگروه است که این رقابت‌ها از ۱۶ آبان به مدت دو هفته در اسپانیا برگزار می‌شود. برای شرکت در این مسابقات از ابتدای سال تاکنون ۷ مرحله اردو پیش‌بینی کرده بودیم که تا امروز ۵ مرحله اردو برگزار شده است.

وی یکی از مشکلات تیم ملی فوتبال هفت نفره را مشکل کلاس بندی عنوان کرد و گفت: به دلیل تخلفاتی که در کلاس بندی پزشکی فوتبال هفت نفره صورت می‌گیرد امسال قوانین کلاس بندی تغییر کرده و شرایط تا حدودی سخت شده است به طوری که این احتمال وجود دارد در جریان مسابقات ارنج اصلی تیم تغییر کند. بنابراین همه چیز بستگی به کلاس بندی بازیکنان دارد که شرایطمان در مسابقات جام جهانی چگونه باشد.

مقدسی خاطرنشان کرد: بیشترین دغدغه ما کلاس بندی پزشکی است. در ایران چون کلاس بند پزشکی بین‌المللی نداریم متاسفانه وقتی بازیکنان به رویدادهای بین‌المللی اعزام می‌شوند کلاس آن ها تغییر می‌کند و این مساله تاثیر نامطلوبی بر روی ارنج تیم می‌گذارد. بهترین بازیکن ما در کلاس یک است که وقتی کلاسش تایید نشود امکان جایگزینی وجود ندارد و ما مجبوریم به جای ۷ بازیکن در مسابقات با ۶ بازیکن بازی کنیم و دچار بحران می‌شویم.

رییس انجمن فوتبال هفت نفره تصریح کرد: از سال ۲۰۱۶ که فوتبال هفت نفره از بازی‌های پارالمپیک کنار گذاشته شده است سعی کردیم دوباره به پارالمپیک برگردیم که در این زمینه مذاکراتی را با دبیر کل فدراسیون جهانی انجام دادیم و آن ها این قول را به ما دادند که در پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس فوتبال هفت نفره دوباره حضور داشته باشد.

او همچنین با اشاره به عدم همکاری فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره در کمپ تیم‌های ملی، اظهار کرد: دوره قبل آقای نبی همکاری خوبی با فوتبال هفت نفره داشت و به صورت رایگان اردوهای تیم ملی فوتبال هفت نفره را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کردیم. این دوره به دلیل کسالتی که برای او پیش آمده نامه‌ای را به تاج نوشتیم و از او درخواست کردیم که مثل ادوار گذشته با تیم ملی فوتبال هفت نفره همکاری داشته باشد تا ما بتوانیم از نظر تغذیه، اسکان و برگزاری دو مرحله اردوی آماده سازی تا زمان اعزام به جام جهانی اسپانیا از کمپ تیم‌های ملی استفاده کنیم اما او همانند نبی همکاری لازم را با ما نداشت و اعلام کرده است که بابت هر مرحله اردو باید ۴۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت کنیم. اگر حامی مالی داشتیم قطعا به تاج رو نمی‌انداختیم.

مقدسی در پایان افزود: این تیم سرمایه ملی است و امیدوارم همان نگاهی که نبی به تیم ملی فوتبال هفت نفره داشت تاج نیز همان نگاه را داشته باشد. به هر شکل منتظر پاسخ تاج هستیم تا ببینیم در این خصوص همکاری لازم را با ما خواهد داشت یا خیر؟

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070302089
  • خبرنگار : 90047