معاون کمیته امداد یزد در گفت‎وگو با ایسنا اعلام کرد

توانمندسازی مددجویان یزدی با نصب نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از پرداخت تسیهلات ۱۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد به مددجویان این نهاد جهت نصب نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی خانگی و تجمیعی در راستای سیاست توانمندسازی و استقلال مالی آنان خبر داد.

«اکبر مقدم» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجویان انجام می‌شود و تاکنون نیز مورد استقبال خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

وی با بیان این که مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح تولید برق خورشیدی صاحب درآمد پایدار می‌شوند، افزود: طی یکسال گذشته ۷۵۰ طرح از پنل‌های خورشیدی مددجویان به بهره برداری رسیده است.

مقدم با اشاره به این که ۳۹۰ طرح از مجموع طرحهای بهره برداری شده به صورت خانگی و ۳۶۰ طرح نیز به طور تجمیعی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با ایجاد نیروگاه‌های تجمیعی با ظرفیت‌های بزرگ در محل‌های مورد تایید شرکت‌ توزیع برق استان‌ و امکان اتصال آنها به شبکه سراسری برق، ضمن توانمندسازی و درآمدزایی برای خانواده‌های تحت پوشش، بخشی از مشکلات ناترازی برق در استان‌ نیز برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت سامانه‌های خورشیدی و امکان افزایش تعداد خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی برای بهره گیری از این سامانه‌ها، از مزیت‌های ساخت نیروگاه‌های تجمیعی است.

معاون کمیته امداد استان با بیان این که استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را برای کشور به دنبال دارد، تصریح کرد: سامانه‌های خورشیدی پنج کیلو واتی در چهار مزرعه خورشیدی در روستاهای کلپه، احمدآباد، اسفندآباد در ابرکوه و روستای مبارکه واقع در شهرستان مروست به اجرا درآمده است که در هر مزرعه به میزان ۲۰۰ کیلو وات برق تولید می شود.

این مسئول ضمن بیان این که تنها خانوارهای پنج دهک اول مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جهت تولید برق با پنل خورشیدی هستند، افزود: در همین راستا مددجویان کمیته امداد جهت مشارکت در اجرای این طرح به شرکت‌ توزیع برق معرفی می‌شوند تا شرایط مددجو از نظر فنی مانند استحکام ساختمان برای نصب پنل خورشیدی روی پشت‌بام یا کفایت زمین خالی در روستاها و همین‌طور مستعد بودن منطقه جغرافیایی برای دریافت تابش نور خورشید بررسی شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی هر خانوار مددجوی کمیته امداد در حال حاضر به‌ طور میانگین ماهانه سه میلیون تومان درآمد برای آنها خواهد داشت.

مقدم در پایان یادآور شد: این طرح در قالب یک تفاهم‌نامه چهار جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق، بانک عامل و مددجو اجرایی می‌شود و بر همین اساس برق تولیدی پنل‌های خورشیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070302072
  • خبرنگار : 50981