در پاسخ به تذکر سلیمی

حاجی‌بابایی: مجلس قبلاً محل مصرف پول برداشته شده از صندوق توسعه را تعیین کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه محل مصرف ۳۵۰ همت برداشت شده از صندوق توسعه ملی باید از سوی مجلس مشخص شود، تاکید کرد: این اعتبار قرار است در جایی هزینه شود که مجلس تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در اخطاری با استناد به اصول قانون اساسی گفت:  به مصوبه مجلس در خصوص قیر عمل نشده است و امروز برخی از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند؛ در این خصوص درخواست دارم که عین مصوبه مجلس اجرایی شود.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت سهم صندوق ملی مسکن اظهار کرد: در قانون جهش مسکن ۱۷ بانک وام مسکن‌شان صفر است و طبق قانون باید جریمه شوند، همچنین ۲۵۰ هزار میلیارد تومان باید به صندوق ملی مسکن پرداخت کنند این در حالیست که حتی پرداختی جرایم آنها نیز صفر است. اگر قرار است که ما در مجلس قانون تصویب کنیم اما برخی مسیر خود را طی کنند خب اعلام شود که تکلیف روشن شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: همچنین در خصوص تخصیص ۲۰ درصد از سهم صندوق توسعه ملی و برداشت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان(همت) از این صندوق باید توجه شود که اصل اینکه از صندوق برداشته شود بر اساس مصوبه سران قواست اما درباره نحوه توزیع آن مجلس باید تصمیم گیری کند چرا که مجلس در رأس امور است؛ چرا باید در این خصوص مجلس عقب نشینی کند؟ قرار است تا کجا مجلس عقب برود؟ این موضوع از مواردی نیست که مجلس به راحتی از کنار آن عبور کند.

سلیمی با اشاره به حادثه انفجار معدن طبس در تذکر دیگری با طرح این پرسش که گزارش ملی ایمنی معادن قرار است چه زمانی به مجلس بیاید؟ عنوان کرد: امروز و فردا کردن این موضوع جز اینکه برای مجلس و ملت فاجعه بار بیاورد، فایده دیگری نخواهد داشت. از ریاست مجلس درخواست دارم تا به صورت عاجل به این مسائل رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در واکنش به اخطار سلیمی تاکید کرد: این ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از محل ۲۰ درصد سهم صندوق توسعه گرفته شده است و پول جدیدی نیست که بخواهد توزیع شود؛ یعنی دو برابر این بودجه مورد نیاز است و این مجوز صادر شده و گفته شده که این اعتبار در محلی که مجلس تعیین کرده، استفاده شود و تاکید نیز بر این است که این ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی استفاده شود. اگر جدید بود باید مجلس تعیین تکلیف می‌کرد ولی این اعتبار قرار است در جایی هزینه شود که مجلس تعیین کرده است.

وی همچنین درباره تذکر سلیمی در خصوص موضوع قیر تاکید کرد: قیر داستان عجیب و غریب خود را دارد و من از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و عمران می‌خواهم که نظارت و پیگیری انجام دهند و گزارشی را به صحن مجلس ارائه دهند چراکه یکی از کارهای اساسی که معمولاً در روستاها انجام می‌شود معمولاً از همین محل است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070302057
  • خبرنگار : 71489