یک فعال اقتصادی:

استاندار آینده اصفهان حزبی و گروهی فکر نکند

یک فعال اقتصادی و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مهم‌ترین ویژگی استاندار آینده اصفهان این است که حزبی و گروهی فکر نکند و در عمل این مهم را نشان دهد و مدیران لایق را انتخاب کند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ملاک‌هایی که باید در انتخاب استاندار آینده اصفهان مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: استان اصفهان یک استان بسیار پهناور بوده که دارای شهرستان‌های متعدد با موقعیت خاص جغرافیایی و دارای صنایع مهم با گردشگری پویا است. در کنار این همه ظرفیت مشکلاتی هم برای استان اصفهان از جمله کمبود آب، آلودگی هوا، فرونشست زمین و ... پیش آمده است. در واقع این استان در سه بعد حیاتی دچار مخاطره شده است.

وی افزود: استان اصفهان، استانداری را می‌طلبد که یک شناخت ملی از او باشد و در واقع در سطح ملی دارای کارنامه باشد و بتواند در هیئت دولت خود را نشان دهد و قدرت چانه‌زنی خوبی داشته باشد. استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد معتقدم استاندار آن باید معاون رئیس‌جمهور باشد.

این فعال اقتصادی و اجتماعی تصریح کرد: استاندار اصفهان باید به خوبی این استان را بشناسد و در انتخاب مدیران استانی دقت لازم را داشته باشد و مسائل مربوط در این حوزه را بشناسد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به خوبی استاندار را درک کنند و مسائل اصفهان را در سطح مجلس و قانون‌گذاری دنبال و قوانینی که مورد نیاز استان است، پیگیری کنند.

سهل‌آبادی گفت: استان اصفهان شاهراه حیاتی حمل‌ونقل است، اما یک شرکت حمل و نقل قوی بین‌المللی ندارد. استاندار اصفهان باید این کمبودها را به خوبی درک کند و برای ارتقای سیستم حمل و نقل اصفهان بکوشد. چند سال است که قرار است از زمان دولت نهم منطقه ویژه اقتصادی در استان اصفهان راه‌اندازی شود که این مهم نیاز به پیگیری یک استاندار قوی دارد.

وی ادامه داد: استاندار باید با تشکل‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی همفکری کند و از این تشکل‌ها مشاوره بگیرد. معتقدم مهم‌ترین ویژگی استاندار آینده اصفهان این است که حزبی و گروهی فکر نکند و در عمل این مهم را نشان دهد و مدیران لایق را انتخاب کند. برای مثال پروازهای فرودگاه اصفهان بسیار محدود است و تنها برای مشهد و تهران پرواز دارد. این مشکلات را استاندار باید دنبال کند و البته استاندار باید مشاوره پذیر باشد و با کسانی که دلسوز شهر هستند مشورت کند.

این فعال اقتصادی افزود: دولت باید یک استاندار قوی برای استان اصفهان انتخاب کند و از روی حزب و گروه این انتخاب انجام نشود. استان اصفهان امید و پشتوانه انقلاب و به نوعی معین کشور است. در زمان جنگ این استان پذیرای هم‌وطنان جنگ زده بود، بنابراین شایسته بهترین استاندار است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070302055
  • خبرنگار : 50117