گروه ۷: هیچ طرفی از تشدید تنش در خاورمیانه سودی نمی‌برد

با افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، وزرای خارجه گروه هفت هشدار دادند که حملات در غرب آسیا، منطقه را به یک درگیری گسترده‌تر سوق می‌دهد و هیچ طرفی از آن سود نخواهد برد.

به گزارش ایسنا، وزرای خارجه گروه هفت پس از نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کردند: «حملات و ضدحملات در خاورمیانه، چرخه خطرناک خشونت را تشدید می‌کند و کل منطقه را وارد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر با پیامدهای غیر قابل تصور می‌کند.»

بنا بر گزارش کانال العربیه، در ادامه این بیانیه وزرای خارجه گروه هفت (جی۷) ضمن آنکه خواستار توقف چرخه ویرانگر کنونی شدند، تاکید کردند که هیچ طرفی از تشدید تنش‌های بیشتر در غرب آسیا سود نخواهد برد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در همین راستا روز دوشنبه با اشاره به وضعیت ناآرامی‌ها در غرب آسیا و تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله هشدار داد که لبنان می‌تواند به «غزه دیگری» بدل شود.

در پی تجاوزات و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته به دلیل انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش‌ها شدت گرفت.

روز دوشنبه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید. در واکنش به آن، حزب‌الله لبنان با موشک‌های سنگین به سمت چندین هدف و مقر نظامی صهیونیست‌ها عملیات اجرا کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070302031
  • خبرنگار : 71660