رئیس سازمان عمران شهرداری رشت:

رشت گردی «کودکان و سالمندان» در بافت تاریخی محله بادی الله برگزار می شود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت گفت: حوزه بازآفرینی سازمان عمران در نظر دارد به مناسبت هفته سالمند و روز ملی کودک همزمان با ۱۴ مهرماه برنامه رشت گردی ویژه «کودکان و سالمندان» را در محله بادی الله رشت برگزار کند.

امید اکبری در گفت وگو با ایسنا، در توضیح این خبر، اضافه کرد: این برنامه با هدف ارتباط بین نسلی و آشنایی کودکان با هویت های تاریخی شهر رشت و بافت تاریخی - مذهبی محله مسجد صفی و بادی الله برگزار می شود و طی یک پیاده گردی مشترک بین کودکان همراه پدربزرگ یا مادربزرگ هایشان، از نزدیک با رویدادها و بناهای تاریخی این محله قدیمی رشت آشنا خواهند شد.

وی ادامه داد: ارتباط بین نسلی در اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته سالمند و روز ملی کودک، از اهداف مهم مدیریت شهری رشت در سال جاری و براساس ابلاغیه سازمان بهداشت جهانی(WHO) برنامه ریزی شده و بر همین اساس حوزه بازآفرینی سازمان عمران - که آگاهی بخشی و شناخت هویت های تاریخی و فرهنگی در بافت های قدیمی شهر را از وظایف خود می داند - برنامه رشت گردی ویژه کودکان و سالمندان را تدارک دیده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت با بیان اینکه پیش از این نیز سازمان عمران رشت گردی های محله محور را برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار کرده است، افزود: اجرای این برنامه مشترک ما بین کودکان و سالمندان خانواده موجب می شود، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ضمن بیان خاطراتی از رشت قدیم، از نزدیک با بناهای تاریخی این محله آشنا شده و ارتباط بین نسلی بهتری شکل بگیرد و این ارتباط نسلی موجب سلامت روانی سال دیدگان عزیز با نوه های خودشان نیز می شود.

اکبری یادآور شد: پیش از این رشت در راستای کسب عنوان «رشت، شهر دوستدار کودک» در سازمان جهانی بهداشت تلاش هایی داشته و لذا اجرا و تداوم برنامه های مشترک بین کودک و سالمند در راستای کسب عنوان «رشت، شهر دوستدار سالمند» نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه محله گردی ۱۴ مهرماه، کودکان همراه پدربزرگ و مادربزرگ های خود از محله بادی الله - که بخشی از محله بزرگ بازار رشت است - بازدید کرده و از نزدیک بناهای تاریخی همچون مساجد مستوفی، صفی، اردبیلیان و بادی الله را می بینند و همچنین از خانه آیت الله رودباری و عمارت تلگرافخانه بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070302029
  • خبرنگار : 50636