هوای کرمانشاه نیمه اول امسال ۲۵ روز غیراستاندارد بود

به گفته سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، هوای استان در نیمه اول امسال ۲۵ روز غیراستاندارد بود.

سعید دزفولی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت استاندارد هوا در ایستگاه‌های مختلف سنجش کیفیت هوای استان در نیمه اول امسال، گفت: در این شش ماه هوای استان ۲۵ روز در شرایط غیراستاندارد قرار داشت.

وی بیشترین تعداد روز با هوای غیراستاندارد که مبنای استان نیز قرار می‌گیرد را مربوط به ایستگاه کنگاور با ۲۵ روز اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت در ایستگاه شهر کرمانشاه نیز چهار روز هوای غیراستاندارد ثبت شده است.

دزفولی‌نژاد افزود: تعداد روزها با هوای غیراستاندارد در ایستگاه اسلام آبادغرب شش روز، ایستگاه سرپل ذهاب و قصرشیرین  هفت روز و ایستگاه پاوه هشت روز بوده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه دلیل تعداد زیاد روزهای غیراستاندارد در کنگاور را تحت تاثیر قرار گرفتن از کانون‌های داخلی گرد و غبار از مرکز کشور دانست و اضافه کرد: سایر ایستگاه‌های استان خصوصا ایستگاه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرمانشاه و اسلام آبادغرب عمدتا متاثر از کانون‌های گرد و غبار با منشاء خارج از مرزهای کشور هستند.

وی در ادامه از فعالیت ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان یاد کرد که  شامل چهار ایستگاه در مرکز استان و پنج ایستگاه در شهرستان‌های پاوه، کنگاور، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070302026
  • خبرنگار : 50181