رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه: 

آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام نور کرمانشاه از نیمه مهر/ برآورد پذیرش ۴۰۰۰ دانشجوی جدید

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه گفت: سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور کرمانشاه از نیمه مهر با ۱۳ هزار دانشجو آغاز خواهد شد.

 رضا رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام نور کرمانشاه از نیمه مهرماه، اظهار کرد: ۱۳ هزار دانشجوی این دانشگاه در ۱۴ واحد دانشگاهی در شهرستان‌ها مشغول به تحصیل خواهند شد. 

وی افزود: دانشجویان این دانشگاه در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند. 

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۲۲۴ رشته محل در دو مقطع کارشناسی با ۱۸۵ رشته محل و کارشناسی ارشد با ۳۹ رشته محل در این دانشگاه فعال است و امسال رشته جدیدی راه اندازی نشده است. 

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه در خصوص تعداد دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: سال گذشته حدود ۳۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم با رشدی حدود ۱۰ درصدی این آمار به حدود چهار هزار نفر افزایش پیدا کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه شیوه تحصیل در این دانشگاه به دو شکل حضوری و غیرحضوری است، عنوان کرد: این مسئله باعث شده تا دانشگاه پیام نور مورد اقبال شاغلین در نهادها و ارگانهای مختلف قرار گیرد. 

آخرین وضعیت بازسازی پروژه دانشگاه پیام نور ثلاث باباجانی

رستمی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص آخرین وضعیت پروژه بازسازی دانشگاه پیام نور ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب گفت: متاسفانه در زلزله سال ۱۳۹۶ ساختمان این دو واحد دانشگاهی خسارات بسیار زیادی دید. 

وی با بیان اینکه بیشترین حجم خسارات مربوط به دانشگاه پیام نور ثلاث بوده، تاکید کرد: وضعیت ساختمان این دانشگاه بگونه‌ای بود که باید به صورت کامل بازسازی می‌شد، بنابراین از حدود یک سال پس از زلزله فعالیت‌هایی برای بازسازی آن صورت گرفت، اما متاسفانه در ادامه راه به دلیل کمبود اعتبارات عملیات بازسازی با کندی ادامه یافت.

رئیس دانشگاه پیام  نور کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به کرمانشاه اعتبارات جدیدی برای بازسازی این پروژه اختصاص پیدا کرد که حدود ۲۰ درصد آن تخصیص یافت و منجربه این شد که پروژه تا حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کند. 

رستمی یکی از موانع پیش‌روی تکمیل این پروژه را عدم اختصاص اعتبارات استانی به دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور فاقد اعتبارات استانی است و همین مسئله هم باعث شده تا از این محل اعتباراتی به آن تخصیص داده نشود. 

وی خاطرنشان کرد: البته با پیگیری‌های انجام شده، استاندار کرمانشاه قول داده‌اند که از محل منابعی که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مناطق زلزله زده اختصاص پیدا کرده، اعتباراتی را نیز به تکمیل ساختمان این دو واحد دانشگاهی بدهند. 

رستمی گفت: دانشگاه پیام نور سرپل ذهاب در حال حاضر فعال است.

موضوع تجمیع دانشگاه پیام نور فعلا منتفی است

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه درباره موضوع تجمیع دانشگاه‌های پیام نور در کشور نیز گفت: با توجه به تعامل مجلس و دولت، فعلا موضوع تجمیع دانشگاه‌های پیام نور در کشور منتفی شده و از دستور کار مجلس خارج شده است. 

وی افزود: در برخی از استان‌های کشور در تعدادی از شهرستان‌هایشان به جای یک واحد، دو واحد پیام نور فعال بود که این مسئله هم باعث شده تا خود آن استان‌ها نسبت به جمع‌آوری یکی از این واحدها اقدام کنند. 

رستمی یادآورشد: در استان کرمانشاه، در هر شهرستان تنها یک دانشگاه پیام نور فعال است و حتی در برخی از شهرستان‌ها همچون ثلاث باباجانی، پاوه، سرپلذهاب و دالاهو، دانشگاه پیام نور تنها مرکز آموزش عالی آن شهرستان‌هاست. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070302020
  • خبرنگار : 50184