موجی ناپایدار اوایل هفته آینده وارد کرمانشاه می‌شود

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود موج ناپایدار به جو منطقه از اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: آن‌طور که خروجی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، بارش حاصل از این موج برای استان خفیف و پراکنده خواهد بود.

سعید قاسمی در گفت و گو  با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از ورود موجی ناپایدار به جو منطقه از اوایل هفته آینده (هفتم مهر) است که طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
وی ادامه داد: آن‌طور که خروجی مدل‌های هواشناسی تا این لحظه نشان می‌دهد، بارش حاصل از این موج برای استان کرمانشاه ضعیف و پراکنده خواهد بود و نمی‌تواند بارش موثری برای سطح استان در پی داشته باشد.
 
به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، احتمال بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده و در نواحی شرقی استان بیشتر به نظر می‌رسد.
 
قاسمی با اشاره به اینکه احتمال تغییر در موج‌های ابتدا و انتهای فصل بارش(ابتدای پاییز و انتهای بهار) بیشتر است، خاطرنشان کرد: امکان بروز تغییر در موج بارشی اوایل هفته آینده کرمانشاه نیز زیاد است.  
 
وی تاکید کرد: طی روزهای آینده و با نزدیک شدن موج مذکور به جو استان، دقیق‌تر می‌توان در خصوص جزییات فعالیت این موج اظهار نظر کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی، بارش‌های پاییز امسال در کرمانشاه کمتر از نرمال بوده و بارش موثر نیز به تاخیر خواهد افتاد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070302012
  • خبرنگار : 50181