یوسفی: آمریکا علاقه‌ای به برادری با ما ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها اول باید برادری خود را ثابت کنند و بعد از ما ارثیه بخواهند، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری با تاکید بر اینکه قطعاً شروع جنگ تحمیلی با هدایت و همراهی آمریکا و برخی از کشورهای منطقه بوده است، اظهار کرد: آقای پزشکیان قطعاً روحیه استکبار ستیزی دارد اما اخیراً صحبت‌هایی مطرح شد که من قطعاً می‌دانم این‌ها نظر ایشان نیست و نظر مشاوران‌شان است.

وی با اشاره به کشتار سرخ پوستان آمریکا در سال ۱۸۹۰، جنگ فیلیپین در سال ۱۸۹۹ و جنگ ویتنام در سال ۱۹۶۸ به عنوان برخی از جنایات آمریکا علیه بشریت گفت: جنگ عراق و افغانستان و هرجا که شرارتی بوده نام آمریکا بوده است. آمریکا با آزادگان جهان مخالف است چراکه در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شاهد بودیم که کودتای آمریکا علیه دولت وقت جناب آقای مصدق رخ داد در حالی‌که این دولت ربطی به جمهوری اسلامی نداشت.

نماینده اهواز و باوی در مجلس با بیان اینکه «تحمیل قانون استعماری کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران از سوابق آمریکا است»، عنوان کرد: حمله نظامی به طبس و  تحریم‌های ظالمانه از داروهای بیماران پروانه‌ای گرفته تا سایر تحریم‌ها از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

یوسفی گفت: قطعاً نظر آقای پزشکیان نیز آن است که در عین اینکه ما اهل مذاکره با دنیا هستیم ولی اجازه تحقیر ملت ایران را نمی‌دهیم چراکه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی علاقه‌ای به برادری با ما ندارند.

وی هم‌چنین در واکنش به انتساب اظهار نظر غیر واقع به رئیس جمهور درباره روابط ایران با رژیم صهیونیستی گفت: در برخی از خبرگزاری‌ها نکاتی آمد که قطعاً دقیق نیست چراکه نظر نظام جمهوری اسلامی، مردم، آزادگان و رئیس جمهور ما نیز قطعاً این است که اسرائیل قطعاً زبان زور را می‌شناسد و قطعاً باید با زبان زور پاسخ ددمنشی‌های او داده شود.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در نشستی خبری درباره دیدار و صحبت با رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکایی ها اول باید برادری خود را ثابت کنند و بعد از ما ارثیه بخواهند، چیزهایی را که نوشته‌ایم پاره نکنند، بگذارند ما زندگی کنیم، بعد با هم گفت و گو هم می‌کنیم، با آن‌ها دعوا نداریم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070302004
  • خبرنگار : 71489