ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوب شرق کشور:

تحرکات دشمنان در شمال‌شرق و جنوب‌ شرق کشور کامل تحت نظر است

امیر سرتیپ غلامعلیان با بیان اینکه اقدامات زیادی برای کنترل و اشراف کامل یگان‌های مرزبانی در منطقه مرزی انجام شده است، گفت: در راستای کنترل مرزهای جنوب شرق کشور، مترددین مرزی که قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، توسط یگان‌های عملیاتی قرارگاه جنوب شرق دستگیر و تحویل مرزبانی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان ارشد نظامی ارتش و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه حوزه مسئولیتی این قرارگاه، حدود ۸۰۰ کیلومتر از مرزهای جنوب‌ شرق را شامل می‌شود، گفت: اقدامات لازم در جهت انسداد حدود ۷۰۰ کیلومتر از مرزهای جنوب‌شرق کشور که در همسایگی افغانستان است، با قدرت و به‌کارگیری گروه‌های مهندسی و ظرفیت‌های موجود در حال انجام است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: از ابتدای استقرار قرارگاه جنوب ‌شرق در منطقه مشرف به مرز کشور افغانستان از سال ۱۴۰۰، اقدامات بسیار خوبی برای کنترل و اشراف کامل یگان‌های مرزبانی در منطقه مرزی انجام شده است و در این مدت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از مترددین مرزی که قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، توسط یگان‌های عملیاتی قرارگاه جنوب شرق دستگیر و تحویل مرزبانی شدند.
امیر سرتیپ غلامعلیان یادآور شد: انسداد مرزها نقش بسیار مهمی در کاهش ورود مترددین غیرمجاز به منطقه دارد. این کار باید از سال‌های قبل انجام می‌شد و خدا را شاکریم که با همت و اقتدار نیروی زمینی ارتش، در حال انجام است.
وی در ادامه درباره مقابله با اشرار و تروریست‌های مسلح در منطقه مرزی گفت: در جوار منطقه مسئولیت ما، گروهک‌هایی همچون «جیش‌الظلم» و «انصارالفرقان» حضور دارند؛ اما هوشمندی یگان‌های نیروی زمینی ارتش و استقرار سامانه‌های اطلاعاتی، جنگالی و شنود، موجب شده که تحرکات دشمنان در منطقه شمال‌شرق و جنوب‌ شرق را به صورت کامل زیر نظر داشته باشیم و این مرزها را برای ورود اشرار ناامن کرده ایم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403070302000
  • خبرنگار :