کاتس خطاب به سازمان ملل: اسرائیل دیگر جنگ فرسایشی علیه خود را تحمل نمی‌کند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقق کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شد و گفت: اسرائیل دیگر این جنگ فرسایشی علیه خود را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این نامه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا علیه ایران و حزب‌الله اقدامی انجام دهد و اعلام کرد: «اسرائیل دیگر این جنگ فرسایشی را که ایران و حزب‌الله لبنان تلاش می‌کنند بر ما تحمیل کنند، تحمل نمی‌کند.»

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، وی همچنین مدعی شد که «حزب‌الله لبنان از مناطق غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.»

کاتس همچنین مدعی شد که حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله در بیروت برای جلوگیری از رخنه و نفوذ در جولان اشغالی و حملات احتمالی مانند عملیات طوفان الاقصی بود.

وی در ادامه مدعی شد که رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ تمام عیار نیست و تمامی اقدامات را برای حفاظت از جان غیرنظامیان بر اساس قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد اما این گفته‌ها برخلاف تعداد تلفات اخیر در جنگ لبنان است که به گفته مقام‌های بهداشت منطقه نزدیک به ۵۰۰ نفر شده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی تلاش‌های دیپلماتیک و ارائه یک راه حل دیپلماتیک با لبنان شد که شامل اجازه بازگشت امن برای اسرائیلی‌ها و غیرنظامیان آواره لبنانی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070301988
  • خبرنگار : 71129