دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی گلستان:

عملیاتی شدن سند چشم‌انداز گلستان عامل پیشرفت استان است

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی و عضو مجمع مشورتی نظام مسائل استان اجرایی شدن سند چشم‌انداز گلستان را عامل بهبود رفاه مردم برشمرد و گفت: رفع نواقص تنها در گرو عملیاتی شدن سند چشم انداز استان است.

محمدرضا بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سند چشم انداز گلستان با اولویت بخشی به نظام مسائل استان و هدف آبادانی مناطق کمتر برخوردار روستایی تدوین شده است،‌ اظهار کرد: اجرایی کردن این سند بدون تردید در رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه و بهبود رفاه مردم بسیار موثر و مفید است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در تدوین سند چشم انداز، اتخاذ روش های کارآمد و بهره گیری از اندیشه ها در تعیین زیرساخت ها، مولفه ها و ترکیب محتوا و متن چشم‌انداز است، اذعان کرد: در این راستا نخبگان و جامعه دانشگاهی قطعا می‌تواند در بخش خدمات پژوهشی، تحقیقات و نیز مشاوره ای، یاریگر و سهم بسزایی داشته باشد.

عضو مجمع مشورتی نظام مسائل استان، توجیه سند و رسیدن به شناخت کافی و فهم مشترک، توسط شخص استاندار، مدیران بالادستی و مرتبط را سبب موفقیت سند چشم‌انداز استان در بین ادارات و نهادها دانست و ادامه داد: تاکید موکد استاندار نسبت به اهمیت اجرایی شدن این سند و افق چشم انداز آن در جلسات شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان بی شک بر میزان امیدواری ضریب داده و فعالیت ادارات و نهادهای منطبق با سند موثر خواهد بود. 

بهرامی با اشاره به اینکه باید بپذیریم تدوین این سند بدون نقص نبوده است، تصریح کرد: بخشی از نقص ها و معایب در فرایند اجرا خودشان را نشان می دهند به همین دلیل احتمال تغییر در مواردی از سند وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رفع نواقص تنها در گرو عملی شدن سند است، اظهار کرد: حُسن این سند و هر سند برنامه‌ای در این است که کار را منضبط و از پراکنده‌کاری جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403070301980
  • خبرنگار : 50672