توسلی در واکنش به حمله علیه لبنان: واقعاً شرم‌آور است که از کسی صدایی در نمی‌آید

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حملات متعدد رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در لبنان گفت: واقعاً شرم‌آور است که صدایی از کسی در نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری در واکنش به حادثه انفجار معدن طبس اظهار کرد: جای تاسف است که علی رغم اینکه قانون معدن در کشور داریم و یک درصد درآمدهای معدن باید در معادن هزینه و ۱۵ درصد از آن حقوق دولتی است، می‌بینیم که معادن اقدامی جهت تامین امنیت جانی کارگران‌شان انجام نمی‌دهند و فقط کسب درآمد کردند؛ دولت باید در این زمینه اقدامی جدی انجام دهد چرا که بار اول و دوم نیست که حوادث مشابه طبس رخ می‌دهد و اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حملات متعدد رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در لبنان گفت: برای جهان اسلام، کشورهای عربی و همه جهان بسیار تاسف‌بار و شرم‌آور است که طی دو روز ۵۰۰ نفر انسان بی‌گناه در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند و صدایی از هیچکس در نمی‌آید؛ چه آن‌هایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، چه آن‌هایی که ادعای دین و اسلام می‌کنند و جامعه اسلامی در سکوت و آرامش به سر می‌برد در حالی که هم‌کیشان ما در لبنان و غزه در خاک و خون می‌غلتند؛ واقعاً شرم‌آور است که صدایی از کسی در نمی‌آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس در این زمینه باید اقدامی انجام دهیم و حداقل این کار را محکوم کنیم. همچنین از رئیس جمهور محترم می‌خواهیم که در سازمان ملل حتماً به این موضوع واکنش نشان دهند.

توسلی همچنین با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات گندمکاران و جوکاران از سوی دولت تاکید کرد: تاسف بار است که ۳ الی ۴ ماه از تحویل گندم و جوی کشاورزان گذشته است اما دولت هنوز وجه آنها را پرداخت نکرده است. این در حالیست که کشاورزان قصد دارند خرید انجام دهند و کشت جدید را آغاز کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070301969
  • خبرنگار : 71489