گروه فیلمبرداری به درختان جنگل‌ آسیب نزده است/اخطار به سازندگان فیلم

در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن یک گروه فیلمبرداری در جنگل‌های هیرکانی اقدام به ایجاد سر و صدای زیاد و انفجار کردند، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: گروهی از اداره کل منابع طبیعی نوشهر صحنه فیلمبرداری را بررسی کردند. مشخص شد که فعالیت آنان آثار تخریبی مانند سوختن درخت و آسیب به عرصه جنگلی نداشته است.

نقی شعبانیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این کلیپ ظاهر زننده‌ای دارد، اظهارکرد: جنگل به عنوان یک بوم‌سازگان خیلی پیچیده شامل حیات وحش، میکروارگانیسم‌ها و عوامل غیر زنده می‌شود که هم در کنار هم در حالت تعادل هستند و در جهت مدیریت پایدار بوم‌سازگان نباید کاری کنیم که این تعادل به هم بخورد چون به هم خوردن تعادل اکولوژیک عواقب خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت و دخالتی در این بوم‌سازگان جنگلی باید حساب شده و کنترل شده باشد تا آسیبی به این بوم‌سازگان پیچیده وارد نشود این در حالیست که گروه فیلمبرداری اقدام به تولید صدای زیاد در منطقه کرده بود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا این پروژه سینمایی برای فعالیت در جنگل‌های هیرکانی در سازمان منابع طبیعی مجوز دریافت کرده بود؟ گفت: ممکن است به پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی بر اساس مستندات ارایه شده از سوی آن‌ها مجوز دهیم اما اداره کل منابه طبیعی نوشهر مجوزی به این گروه نداده است.

وی درباره خسارت‌های وارد شده به جنگل‌های هیرکانی بر اثر فعالیت این گروه فیلمسازی اظهارکرد: گروهی  از اداره کل منابع طبیعی نوشهر صحنه فیلمبرداری را بررسی کردند. مشخص شد که فعالیت آنان آثار تخریبی مانند سوختن درخت و آسیب به عرصه جنگلی نداشته است البته صدای ایجاد شده می‌تواند برای حیات وحش خسارت‌زا باشد. دست‌اندرکاران پروژه گفتند که از جلوه‌های ویژه استفاده کرده‌اند و قصد وارد کردن خسارت به جنگل را نداشته‌اند و فکر نمی‌کردند که  نیاز به اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی را داشته باشند.

شعبانیان در پایان گفت: به این گروه اخطار داده شد و من گفتم که این اقدام آنان از مراجع قانونی پیگیری شود تا تکرار نشود. اگر درخواستی برای فیلمبرداری در جنگل‌ها ارایه شود، در صورت  منطقی بودن ، کنترل و مجوز داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان محیط زیست مجوزی برای ایجاد انفجار هنگام ساخت فیلم در جنگل‌های هیرکانی صادر نکرده است

انفجار و حریق در جنگل‌های مازندران به بهانه ساخت فیلم!

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403070301962
  • خبرنگار : 71078