بررسی موانع صدور اسناد مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان گفت: بین بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک در ارائه خدمات به مردم هیچ فرقی نیست و ما ید واحد هستیم.

مهدی افتخاری شامگاه دوشنبه در دیدار، مصطفی بیک مداح مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، موانع صدور اسناد قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی در استان را بررسی کرد.

در این جلسه افتخاری با اشاره به جلسه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: طی تفاهم نامه ای که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بنیاد مسکن منعقد کرده است، سیستان و بلوچستان از بعضی قوانین دست و پا گیر مستثنی شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که جمعیت روستایی آن از جمعیت شهری بیشتر است خواستار همکاری بیشتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به منظور تثبیت مالکیت ها و جهش در صدور اسناد مالکیت شد.

در ادامه جلسه تعدادی از رؤسای واحدهای ثبتی استان مشکلات و موانع موجود در خصوص صدور اسناد مالکیت را بیان کردند که مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قول مساعدت همکاری جهت رفع موانع و تسریع در روند صدور اسناد را داد.

همچنین در پایان تفاهم نامه‌ای بین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان منعقد شد که بر اساس آن جهت تسریع در روند صدور اسناد تهیه نقشه های کاداستری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام گیرد و سایر هزینه های بنیاد مسکن رایگان شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070301927
  • خبرنگار :