محله چهل‌اختران قم با تملک ۴۸ پلاک از بن‌بست خارج می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری قم از لزوم تملک ۴۸ هکتار برای بازآفرینی معبر ۱۶ متری در محله چهل‌اختران خبر داد که هم‌اکنون در مرحله شناسایی و ارزیابی املاک قرار دارند.

محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بازآفرینی در شهر قم ایجاد معبر ۱۶ متری چهل‌اختران است که این محله را به محله نوبهار متصل می‌کند.

وی افزود: در این مسیر سال گذشته تملک خانه توکلی‌ها که اثری ثبت شده در فهرست آثار ملی بود، در دستور کار قرار گرفت و انجام شد و هم‌اکنون این خانه در اختیار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم اضافه کرد: پروژه اصلی شامل یک معبر ۱۶ متری از پشت خانه توکلی‌ها تا بوستان نوبهار است، در این مسیر ۴۸ خانه وجود دارد که باید تملک شوند و هم‌اکنون در مرحله شناسایی، تشکیل پرونده و ارزیابی املاک هستیم.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه در صورت امکان از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری برای اجرای این پروژه استفاده خواهد شد، گفت: برای استفاده از ظرفیت این اراضی املاک باید سند شش‌دانگ داشته و امکان اعطای معوض وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در محله چهل‌اختران در طول یک‌سال گذشته تغییرات مثبتی رخ داده است، تصریح کرد: ایجاد جمله پارکینگ روباز به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع است که تملکاتش انجام و در اختیار شهروندان قرار گرفته از جمله این تغییرات است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به ایفای نقش کارگزار برای تملکات اداره کل راه و شهرسازی در صحن امامزاده گفت: تملک دو ملک ورثه‌ای از جمله اقداماتی بود که در این مسیر پس از طی شدن مراحل قانونی و حقوقی انجام شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070301914
  • خبرنگار : 50455