واکنش کشورهای عربی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان

حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در لبنان واکنش و محکومیت کشورهای عربی را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابوظبی نگرانی عمیق خود را از حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و همچنین ادامه تشدید تنش و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات در منطقه ابراز می‌کند.

امارات همچنین خواستار تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای توقف جنگ و جلوگیری از خونریزی و برخورداری غیرنظامیان از حمایت کامل مطابق با قوانین و معاهدات بین‌المللی شد.

قطر نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد و نسبت به گسترش دایره خشونت در منطقه و انحراف آن به سمت یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه با توجه به ادامه جنگ در نوار غزه هشدار داد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه تشدید تنش‌ها در وهله اول به دلیل عدم وجود هرگونه عامل بازدارنده در برابر اقدامات اسرائیل، تداوم نقض مکرر قوانین بین‌المللی و ادامه معافیت از مجازات است.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد: این واقعیت بحران‌ها را تشدید می‌کند، منطقه را در لبه پرتگاه قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه قطر در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا با انجام اقدامات فوری و عمل به مسؤولیت خود، مقامات رژیم اشغالگر را مجبور به توقف تجاوزات خود به لبنان و نوار غزه کند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز نگرانی عمیق از تحولات امنیتی در لبنان، نسبت به خطر گسترش خشونت در منطقه هشدار داد.

ریاض همچنین بر اهمیت حفظ ثبات لبنان و احترام به حاکمیت آن مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان، خواستار توقف این تجاوزات شد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر در این باره آمده است: ما تشدید تنش خطرناک اسرائیل علیه لبنان و عملیات نظامی گسترده‌ای که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شده است را محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: ما خواهان حل مسالمت آمیز بحران، توقف فوری تنش و حملات و همچنین شروع اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت درباره مناقشه میان لبنان و اسرائیل هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همبستگی خود را با لبنان و ملت برادرش اعلام و بر مخالفت کامل خود با هرگونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی آن تاکید می‌کنیم.

وزارت امور خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای با شدیدترین عبارات حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت برادر لبنان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای باید از سوی تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد محکوم شود.

وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: اگر چتر حمایتی آمریکا برای رژیم اسرائیل و همدستی این کشور با این رژیم وجود نداشت چنین اقداماتی نمی‌توانست رخ دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد.

در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه ۵۰۰ نفر شهید و ۱۶۵۰ نفر زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070301911
  • خبرنگار : 71610