مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون:

اورژانس ۱۱۵ تیران به ۲ هزار مأموریت اعزام شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون گفت: تیم اورژانس ۱۱۵ این شهرستان در شش‌ماهه امسال به حدود ۲ هزار مأموریت تصادفی و غیر تصادفی اعزام و خدمت رسانی کرده‌اند.

عباس قاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم اورژانس ۱۱۵ تیران و کرون در دو پایگاه شهری تیران و جاده‌ای بخش کرون به حدود ۲ هزار مأموریت اعزام شده‌اند که حدود ۶۰ درصد آن غیرتصادفی بوده و مابقی تصادفات جاده‌ای و شهری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بین آمار مأموریت‌های شهری و جاده‌ای چندان نوسانی وجود ندارد، اما بخش زیادی از آن به حوزه شهری اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون، بخشی از مأموریت‌های جاده‌ای توسط هلال احمر انجام می‌شود که از اتاق فرمان پس از اینکه امکان اعزام برای تیم اورژانس ۱۱۵ نباشد، به آنان اعلام می‌شود.

قاری با بیان اینکه از گذشته تاکنون ۲ موضوع افزایش پایگاه ۱۱۵ شهری و تیم بالگرد پیگیری شده، تصریح کرد: این دو نیاز در حوزه فوریت‌های پزشکی برای تیران و کرون وجود دارد، اما تاکنون به نتیجه نرسیده که ضرورت آن به سبب حجم بالای تردد در جاده‌ها و موقعیت گردشگری این منطقه وجود دارد.

وی جمعیت ۷۲ هزار نفر تیران و کرون را قابل توجه دانست و گفت: راه‌اندازی پایگاه جدید برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران حائز اهمیت بوده و نیاز به جذب نیروی انسانی برای افزایش ظرفیت تیم‌های امدادی ۱۱۵ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون، اضافه کرد: افزایش ظرفیت تیم‌های امدادی اورژانس زمان حضور در صحنه حادثه و موقعیت امدادرسانی کاهش می‌یابد.

قاری با بیان اینکه تعامل و همکاری بین نهادهای امدادی وجود دارد، تصریح کرد: این همکاری‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و حادثه دیدگان نقش مهمی داشته و ارتباط بین نهادهای امدادی منجر به حضور به موقع در صحنه حادثه و امدادرسانی به مصدومان می‌شود.

وی اضافه کرد: مزاحمت برای تیم ۱۱۵ گزارش نشده و فرهنگ ارتباط با نهادهای امدادی بین مردم تیران و کرون وجود دارد و مسافران نیز در این خصوص همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070301899
  • خبرنگار : 50605