۴ شکارچی متخلف در دام ماموران محیط زیست زرندیه

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان زرندیه گفت: ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان طی گشت و کنترل منطقه خرقان موفق به دستگیری چهار شکارچی پرنده متخلف شدند.

هادی رستم خانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این شکارچیان اقدام به شکار باقرقره(کوکر)، فاخته و کبوتر وحشی می کردند و از این متخلفین سه قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی دو لول و تک لول و ۱۱۵ عدد فشنگ، دوعدد کمربند فشنگ و دو عدد کوله پشتی کشف شد.

وی افزود: همچنی ۴۳ قطعه باقرقره (کوکر) و چهار قطعه کبوتر وحشی از این شکارچیان کشف و در این خصوص پرونده تشکیل شده و جهت سیر مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

رستم خانی افزود: براساس مصوبه شورای عالی سازمان حفاظت محیط زیست جریمه هر قطعه کوکر(باقرقره) ۱۱ میلیون و ۸۴۳ هزار ریال و جریمه ضرر و زیان هر قطعه کبوتر وحشی یک میلیون و ۹۷۳ هزار ریال است که جمعا به پنج میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۴۱ هزار ریال ضرر و زیان ناشی از این شکارهای غیرمجاز بوده که متخلفین جریمه شده اند.

وی از اقشار مختلف مردم و تمامی همیاران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۶۴۵۲۲۶۸۰۰ به اداره محیط زیست شهرستان زرندیه یا از طریق سامانه ۱۵۴۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070301863
  • خبرنگار : 50212