مناطق و شهرک‌های جنوبی و دره البقاع لبنان همچنان زیر بمباران مداوم متجاوزان

در ادامه تجاوزات مستمر اشغالگران به لبنان، رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز چندین شهرک در جنوب و البقاع در شرق را بمباران کرد که تلفاتی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات خود به لبنان، دوشنبه شب و بامداد سه‌شنبه یک سری حملات را انجام داد و روستاها و شهرک‌های جنوبی و البقاع را هدف قرار داد.

در جنوب، حملات اشغالگر شهرک‌های «معروب، کفردونین، السلطانیه، العاقبیه، ارتفاعات الریحان، مجاورت الدویر، کفرصیر، زوطر، یحمر، عیتیت، مجدل زون و القلیله»، را شامل شدند.

در البقاع نیز، جنگنده‌های صهیونیستی ارتفاعات اطراف قصرنبه و شهرک‌های العین، نبی شیت، بودای، تقاطع شعت و الهرمل را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گفت: پس از پایان امدادرسانی در کشتاری در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی علیه خانه‌ای در شعت ۱۰ عضو یک خانواده شهید شدند.

خبرنگار المیادین در البقاع افزود: کار آواربرداری از خانه‌های هدف حملات اسرائیل در منطقه العین در بعلبک ادامه دارد. ۱۱۳ تن در شمال البقاع بر اثر حملات اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیدند.

او افزود: در نتیجه حملات اشغالگران به شمال البقاع بیش از ۵۰۰ تن زخمی شدند و تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها پر شده است.

این بمباران همچنین جاده المصنع در تقاطع عنجر در مرکز البقاع هدف قرار داد.

صبح روز سه‌شنبه، هواپیماهای اشغالگران حملات خشونت‌باری را به چندین منطقه در البقاع و جنوب لبنان انجام دادند.

رسانه‌های لبنانی نوشتند که این حملات چندین شهر در منطقه صور و صیدا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین در جنوب همچنین ضمن اعلام حمله به شهرک مرکبا افزود: صدیقین، کوه‌های بطم و دبعال از دیگر نقاط مورد هدف اشغالگران در جنوب بود.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که حملات شامگاهی شهرک‌های «میس الجبل، عیترون، حولا، الطیبه، مرکبا، بنی حیان، جبل الریحان، ارتفاعات اقلیم التفاح، بنت جبیل، حانین، زوطر و منطقه النبطیه در جنوب لبنان» را هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش داد که حملات اشغالگران شهرک‌های «حراه الفاکهانی» و «مقنه» در دره البقاع در شرق لبنان را هدف قرار دادند.

خبرنگار این شبکه قطری افزود که حملات اشغالگران شامل اطراف شهر صور و منطقه محمودیه در جنوب لبنان نیز شدند.

خبرنگار شبکه مذکور همچنین گزارش داد که شهرک «مشغره» در غرب البقاع و شهرک‌های عیتیت، یحمر و شقره در جنوب لبنان و نیز منطقه بعلبک هدف موجی از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در شرق این کشور شهر بعلبک را هم هدف قرار دادند و شهرک الخضر و اطراف شهرک نبی شیت را نیز بمباران شدند.

منابع لبنانی نیز گزارش دادند: در حمله صهیونیست ها به منطقه العاقبیه در جنوب لبنان ۶ تن شهید و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

حملات رژیم صهیونیستی

این حملات همچنین شامل اطراف مناطق الشعرا، حربتا، الهرمل، و مجاورت شهرک‌های شمسطار، طاریا و بودای در شرق لبنان بود.

سازمان ملل اعلام کرد ده‌ها هزار تن در لبنان در نتیجه حملات اشغالگران ناگزیر به کوچ شدند.

این در حالی است که حزب‌الله نیز با امواجی از حملات موشکی منطقه وسیعی از جولان تا حیفا و تا مرج بن عامر را هدف قرار داد.

آژیرهای خطر در شهرهای منطقه بزرگ تل‌آویو و نزدیک فرودگاه بن گوریون به صدا درآمدند و مشاهده شد راکت‌ها بر شهرک‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری فرود آمدند.

بر اساس گزارش‌ها، از صبح امروز در مجموع حدود ۲۱۰ موشک از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070301847
  • خبرنگار : 71145