آیا پالایشگاه جدید گاز ماهشهر در حریم شهر ساخته می‌شود؟

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مطرح شدن نگرانی شهروندان از ساخت پالایشگاه گاز در نزدیکی یک منطقه مسکونی در حریم شهر ماهشهر گفت: با توجه به نگرانی پیش آمده و گذشت زمان از ارزیابی و صدور مجوز زیست محیطی، باز هم بررسی گزارش ارزیابی و مجوز پالایشگاه جدید ماهشهر در حال انجام است و نتیجه آن تا دو سه روز آینده مشخص می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح احداث پالایشگاه جدید گاز در ماهشهر اظهار کرد: ارزیابی زیست محیطی این طرح انجام شده و از سال ۱۳۹۰ مجوز زیست محیطی را دریافت کرده و حتی مصوبه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک را هم اخذ کرده است.

وی با اشاره به نگرانی مردم و فرمانداری بندر ماهشهر نسبت به ساخت این پالایشگاه افزود: با توجه به نگرانی پیش آمده و گذشت زمان از ارزیابی و صدور مجوز زیست محیطی، باز هم بررسی گزارش ارزیابی و مجوز پالایشگاه جدید ماهشهر در حال انجام است و نتیجه آن تا دو سه روز آینده مشخص می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه ساخت پالایشگاه جدید گاز در ماهشهر هنوز آغاز نشده است، گفت: در صورتی که به این نتیجه برسیم که اجرای این طرح منجر به ایجاد آلودگی و نگرانی‌های جدی خواهد شد قطعا در مجوز آن بازنگری‌هایی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: زمینی که برای این پالایشگاه در نظر گرفته شده است در بافت مسکونی شهر نیست اما در حریم شهر قرار دارد و حدود ۲ کیلومتر با بافت مسکونی فاصله دارد. 

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070301837
  • خبرنگار : 50225