رئیس دانشگاه یاسوج خبر داد

آغاز سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار دانشجو در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه یاسوج از آغاز سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار دانشجو در دانشگاهی مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

بهادر کرمی در نشست شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه های استان در دانشگاه یاسوج گفت: در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی از جمله پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاداندیشی بخصوص برای دانشجویان جدیدالورود توجه و اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌های استان آماده و پذیرای دانشجویان هستند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها کاملا آماده آغاز سال تحصیلی هستند و سال تحصیلی دانشگاه پیام نور که از مرداد ماه شروع شده و سایر دانشگاه‌ها نیز از ۲۴ شهریور تا اول مهرماه به طور رسمی بازگشایی می‌شوند.

خیرالله امیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: دولت چهاردهم شعار وفاق ملی داده اما رویه ای که در پیش گرفته صحیح نیست و انتظار است از افرادی که سابقه خوبی دارند استفاده کند.

وی افزود: دانشگاه محل کسب علم و فرهنگ است باید بتوانیم این نگاه را در بین دانشجویان جدیدالورود ایجاد کرد که باید برای چنین فضایی در کنار آموزش ارتباط با دانشجو افزایش پیدا کند، حتی در تفریحات با دانشجو همراه شویم، تولید محتوای مجازی داشته باشیم و ناامید نشویم.  

سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مسایل فرهنگی و پرداخت به آن چندوجهی است، ما از کار فرهنگی مغفول ماندیم چرا که نتوانستیم با زبان دانشجو با آن ها صحبت کنیم و این تقصیر مسئولان است و یا جایگزین مناسبی برای برنامه های ضدفرهنگی ایجاد کنیم.  

وی افزود: در سال گذشته ماهیانه چهارده برنامه فرهنگی در دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه داشتیم اما کار فرهنگی زمان بر است و حوصله می خواهد. در حوزه فرهنگی در سطح کلان مغفولیت به تمام معناست که باید زمان و هزینه بسیاری صرف از بین بردن این فاصله کرد.

جاودان سیرت اظهار کرد: تغییر و تحول را باید از خودمان بعنوان مسئولان آغاز کنیم و تغییر در نوع نگاه و برخورد ما با دانشجویان ضروری است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته ۶۰ برنامه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ۵۰ برنامه ملی و مذهبی و ۵۵ برنامه اردوی سیاحتی و تفریحی برگزار کرده است.

همچنین صاحب سروش فر، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فضای دانشگاهی بستر مناسبی برای رشد تحقیقات و بالندگی کشور است و ما متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها باید این فضا را به نحو احسن برای دانشجویان مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: حمایت از دانشگاه جهت توسعه باورهای مذهبی به منزله تقویت نظام است.

سروش فر تصریح کرد: تا وقتی دانشجویان با اتکا به باورهای دینی تربیت نشوند افزایش تعداد دانشجویان نتیجه چندانی  ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کتابچه نکات حفاظتی باید برای دانشجویان تدوین و چاپ شود که در آن آثار بد مصرف مواد مخدر برای  دانشجویان توضیح داده شود تا خدای ناکرده دانشجویان ناخواسته و ندانسته به این سمت نروند و گرفتار نشوند.

سروش فر عنوان کرد: خوابگاه دانشجویی یک محیط عمومی است و باید خطرات تخلیه تلفنی دانشجویان از سوی افراد سودجو را در قالب همین کتابچه به آنان گوش زد کرد.

به گزارش ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با بهره گیری از توانمندی‌های علمی و آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در عرصه دانشگاهی فعالیت‌های خوب و تاثیرگذاری را در سطح کشور داشته است.

گفتنی است که در این نشست اقدامات مختلف انجام گرفته در سال گذشته و برای سال جدید در زمینه فعالیت‌های فرهنگی از سوی روسا، معاونین فرهنگی، مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مورد بررسی و تبادل نظر شد و تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه های استان بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، حجت‌الاسلام امیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و  اعضای هیأت رئیسه دانشگاه به همراه مسئولان دفاتر نهاد استان، رئیس جهاد دانشگاهی استان، معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها، مسئول بسیج اساتید استان و سایر روسای دانشگاه‌های استان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه یاسوج برگزار شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403070301800
  • خبرنگار :