مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان مطرح کرد

طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی رشت؛ معطل کاربری زمین

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان، با اشاره به کلنگ بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی تامین اجتماعی کشور در رشت زده شده است، گفت: نیازمند دریافت کاربری درمانی برای زمین بیمارستان حضرت رسول هستیم تا این پروژه را آغاز کنیم.

دکتر حسین ابراهیمی امروز، ۲ مهرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ساخت درمانگاه منجیل از ۳۳ سال پیش، اظهار کرد: متاسفانه این درمانگاه به مرحله بهره برداری نرسیده بود، اما اکنون مناقصه ۴۵ میلیارد تومانی آن برنده شده و تا ماه آینده عملیات بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی آن آغاز می شود و مقرر شده که طی یک سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه همزمان با عملیات اجرایی تامین نیروی انسانی درمانگاه منجیل را پیش می بریم، افزود: این درمانگاه می تواند منطقه جنوب استان را پوشش دهد و سایر خدمات را در درمانگاه لوشان مستقر می کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان یکی از برنامه های کوتاه مدت این مدیریت طی سه سال گذشته را تبدیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابه حضرت رسول اکرم(ص) رشت به ۲۳۲ تختخوابه دانست و افزود: کادر درمانی این ۳۲ تخت به زودی تکمیل می شود تا خدمات رسانی خوبی را انجام دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت افزوده شدن این ۳۲ تخت در کلانشهر رشت که فاقد بیمارستان جنرال است، گفت: عملیات بازسازی درمانگاه فومن آغاز شده و این درمانگاه شبانه روزی می شود.

وی ساخت درمانگاه در شفت و صومعه سرا را در دستور کار دانست و بیان کرد: برای درمانگاه لاهیجان، سازه جدید تعریف کردیم و طبق برنامه ریزی ها، یک درمانگاه پلی کلینیک تخصصی در لاهیجان راه اندازی می شود که شامل مجتمع اداری و چهار واحد اقامتی - رفاهی است؛ فاز اجرایی این پروژه را از پاییز امسال آغاز می کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین به اخذ پروانه بیمارستان شهید املاکی کومله اشاره کرد و متذکر شد: ضریب اشغال این بیمارستان ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده و به زودی بخش زایمان را راه اندازی می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد، خاطرنشان کرد: پرداخت به داروخانه ها دو قسمت شده که ۳۵ تا ۴۵ درصد مطالبات مربوط به بیمه پایه است؛ مابقی مطالبات از محل ساماندهی ارز بوده و مستقیم به حساب داروخانه ها واریز می شود که بر عهده سازمان هدفمندی یارانه هاست.

ابراهیمی با بیان اینکه کلیه مطالبات تا پایان اردیبهشت ماه را پرداخت کردیم، ادامه داد: متاسفانه خرید دارو نیازمند نقدینگی زیاد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به ارائه خدمات درمانی در چهار سطح، عنوان کرد: درمانگاه های سطح یک(عمومی)، سطح دو(تخصصی) و سطح سه(پلی کلینیک شبانه روزی) و بیمارستان داریم. این درمانگاه ها براساس تعداد بیمه شدگان در هر شهر و استان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیش از دو برابر جمعیت مهمان دارد و بیش از یک برابر با جمعیت سیال ساکن مواجه است، اضافه کرد: یک میلیون و ۳۶۳ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم و مراکز درمانی تامین اجتماعی ملزم به ارائه خدمات به این جمعیت است؛ متاسفانه تعداد واقعی بیمه شدگان در گیلان دیده نمی شود.

ابراهیمی در ادامه به مشکل کاربری زمین بیمارستان حضرت رسول(ص) رشت اشاره کرد و گفت: زمین این بیمارستان در سال ۱۳۷۰ به مساحت ۲۲ هکتار(۲۰ هکتار) و طی چهار فقره سند خریداری و محصور شد و لذا پس از ۱۷ ماه تلاش موفق به تجمیع این چهار سند شدیم و سند تک برگ را برای ۱۵.۵ هکتار گرفتیم.

وی با بیان اینکه توسعه بیمارستان حضرت رسول را در چهار فاز تعریف کردیم، افزود: مردادماه سال گذشته و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلنگ احداث بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی کشور را در محوطه این بیمارستان زدیم و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کردیم. متاسفانه کاربری درمانی نداریم و ۱۱ هکتار از کاربری زمین بیمارستان مربوط به راه آهن بوده و برای ایستگاه قطار تعریف شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان فاز دوم را شامل راه اندازی اورژانس - آنژیوگرافی و فاز سوم را مربوط به مجتمع رفاهی ۷.۵ هکتاری متشکل از سوله بحران و ۳۲ واحد اقامتی و آمفی تئاتر و رستوران و سالن ورزش دانست و اظهار کرد: در فاز چهارم احداث ساختمان مدیریت درمان استان را دنبال می کنیم؛ البته نیازمند دریافت کاربری درمانی هستیم تا این پروژه ها را آغاز کنیم.

ابراهیمی اضافه کرد: جهت تعیین تکلیف اراضی حذف شده و نیز حل مسئله کاربری زمین بیمارستان، نیاز به همکاری و همراهی مسئولان استانی داریم.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله این مدیریت جهت توسعه کلینیک رشت، تاکید کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه اورژانس آنژیو تخصیص داده شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان بیمارستان حضرت رسول را دارای بهترین سیستم تصفیه فاضلاب و امحای زباله دانست و افزود: دومین دستگاه برتر «MRI» استان را داریم.

وی با اشاره به تعرفه پایین پزشکان عمومی و متخصص همکار، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸۶ پزشک عمومی و متخصص داشتیم که امسال به ۲۴۵ نفر رسیده است.

ابراهیمی بیش از نیمی از پرسنل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را از بانوان دانست و تاکید کرد: ۷۰ درصد پرسنل نیز درمانی هستد.

وی خواستار ثبت شماره تلفن همراه اصلی در سامانه تامین اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: نسخه پزشک و نسخه داروخانه برای بیمه شده پیامک می شود که امکان هرگونه تخلف را رفع می کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070201757
  • خبرنگار : 50040