معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری همزمان با هفته گردشگری در خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری در استان همزمان با هفته گردشگری گفت: بالاترین حجم افتتاح پروژه‌های گردشگری در مشهد و بعد از آن در شهرستان‌های تربت حیدریه، طرقبه و شاندیز است.

احمد دیناری امروز ۲ مهرماه، در نشست خبری که در آستانه هفته گردشگری در هتل پردیسان برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات این بخش پرداخت و اظهار کرد: افتتاح متمرکز ۲۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری با حضور وبیناری وزیر همزمان با هفته گردشگری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بالاترین حجم افتتاح پروژه‌های گردشگری در مشهد و بعد از آن در شهرستان تربت‌حیدریه و طرقبه شاندیز است که این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری ۴۱۷ شغل ایجاد خواهد کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۱۹۷ تخت رسمی در پی افتتاح این پروژه‌ها به تخت‌های رسمی استان اضافه خواهد شد.

دیناری به ارائه مقایسه‌ای آمار ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته پرداخت و ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال حجم سرمایه‌گذاری نسبت به سال قبل رشد قابل چشمگیری داشته و تعداد مجوزهای صادره با رشد بیش از ۳۷ درصد همراه بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: در هفته گردشگری امسال نسبت به سال قبل ۱۵۳ درصد رشد در واحدهای بهره‌برداری داشته‌ایم که در ایجاد اشتغال بسیار موثر است. علاوه بر رشد ۶۲ درصدی ایجاد اشتغال، افزایش ۶ درصدی تخت‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته را نیز شاهد بوده‌ایم.

دیناری افزود: حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در دست احداث در استان خراسان رضوی۱۲۶ هزار میلیارد تومان است که یک سوم حج سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری را به هود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: باید گفت که خراسان رضوی رتبه نخست حجم سرمایه گذاری پروژه‌های گردشگری در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201747
  • خبرنگار : 50549