در هفته گردشگری رقم می‌خورد ؛

برگزاری نشست ملی ادیان مختلف در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری ۲۳ جشنواره گردشگری در هفته گردشگری در همدان خبر داد و گفت: نشست ملی ویژه با نماینده ادیان مختلف با حضور ۱۰ سفیر از کشورهای اروپایی و آسیایی در همدان برگزار خواهد شد.

محسن معصوم‌علیزاده بعدازظهر دوشنبه دوم مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری، اظهار کرد: نشست تخصصی گردشگری و صلح به صورت سمینار در ۸ مهرماه در دانشگاه بوعلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره بر برگزاری هفته گردشگری از پنجم تا یازدهم مهرماه در کشور، تصریح کرد: همه ساله در این هفته شعار گردشگری تعیین می‌شود که امسال "گردشگری و صلح" در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در راستای جذب توریست در حوزه بین‌المللی و داخلی اقدامات درخوری صورت گرفته اگرچه باید بیش از اینها برنامه تدوین شود، افزود: در همدان نیز طی هفته گردشگری به تأسی از کشور برنامه‌های متعددی با هدف معرفی تاریخ و تمدن این استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان با اشاره به برگزاری ۲۳ مورد جشنواره در حوزه گردشگری در استان طی هفته گردشگری، افزود: نیازمند افزایش کمی و کیفیت جشنواره‌ها هستیم تا تأثیر بسزایی در معرفی استان داشته باشد. ضمن اینکه این جشنواره‌ها باید در طولانی‌مدت به صورت ساختارمند برگزار شود.

معصوم‌علیزاده با تأکید براینکه کیفیت سرویس های بهداشتی تأثیر بسزایی در رضایتمندی گردشگران دارد، تصریح کرد: بر اساس تلاش انجام شده ۳۶ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار یک‌میلیارد تومان تعمیر و تجهیز شده است.

وی در بخش دیگر به شماره تماس ۰۹۶۲۹ به منظور برقراری ارتباط مستقیم گردشگران اشاره کرد و گفت: گردشگران برای بیان نقطه‌نظرات و شکایت احتمالی می‌توانند با این شماره ارتباط برقرار کنند.

این مقام مسئول نشست ملی ویژه با نماینده ادیان مختلف در همدان و حضور ۱۰ سفیر از کشورهای اروپایی و آسیایی در این نشست را از برنامه‌های این استان طی هفته گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: در کنار نشست ادیان ۱۰ سفیر از کشورهای مختلف همچون ارمنستان، ترکیه، چین و کره دعوت شدند و تور گردشگری نماینده ادیان نیز در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. به طوری که۱۱ و ۱۲ مهرماه تور گردشگری سفرا و ادیان و بازدید از اماکن گردشگری استان را خواهیم داشت.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه نشست تخصصی گردشگری با محوریت صلح برگزار می‌شود، تاکید کرد: تمام تلاش ما به منظور معرفی همدان به عنوان مقصد گردشگری در غرب کشور است اگرچه این مهم نیازمند همدلی و همراهی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان در بخش دیگر گفت: در حوزه گردشگری و تقویت ماندگاری توریست نیازمند افزایش زیرساخت‌ها در حوزه اقامتی و توسعه خطوط ریلی و هوایی هستیم.

وی تأکید کرد: در حوزه گردشگری برای ماندگاری گردشگران نیاز به افزایش زیرساخت‌های لازم اقامتی پذیرایی دسترسی راه ها داریم که از نظر خطوط جاده‌ای وضعیت خوبی داریم و در خطوط ریلی و هوایی باید اقداماتی صورت بگیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان با تاکید بر اقامت گردشکران در استان، خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدای امسال ۴۵۸ هزار نفر اقامت در سامانه جامع ثبت شده است.

معصوم علیزاده از بازدید بیش از دو میلیون گردشگر از جاذیه های تاریخی و طبیعی همدان  خبرداد و گفت: همچنین دو میلیون و ۸۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان صورت گرفته است.

وی با اشاره به بازدید ۵۶۶ هزار گردشگر از غارعلیصدر طی شش ماه اول سال‌جاری، بیان کرد:غار علیصدر با ۵۶۶ هزار بازدید در صدر بازدید های گردشگران در شش ماهه نخست امسال قرار گرفت به طوری‌که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

معصوم‌علیزاده یادآور شد: آرامگاه بوعلی ۱۹۵ هزار نفر بازدید، آرامگاه باباطاهر ۱۶۷ هزار نفر بازدید و ۹۷ هزار نفر بازدید از هگمتانه طی شش ماه صورت گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: در طول سال گذشته ۱۹ هزار اقامت در استان ثبت شده است در حالیست که اقامت شش ماهه نخست امسال ۱۷ هزار ثبت شده که نشان از رشد قابل ملاحظه دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070201745
  • خبرنگار : 50034