تلاش‌ها برای حل معضل ۳۰ ساله بجنورد؛

۶۱.۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست بجنورد هزینه شد

شهردار بجنورد از هزینه کرد ۶۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضل دفن‌گاه زباله و راه‌اندازی کارخانه کمپوست خبر داد.

سید محمدعلی کشمیری در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: شهریور ماه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به پایان سال مالی غیر شهرداری، با تلاش‌های بسیار توانستیم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی را در این ماه جذب کنیم. 

وی ادامه داد: در سفر وزیر وقت کشور به استان دستور جذب اعتبارات دولتی را گرفتیم و با پیگیری‌های بسیار توانستیم آن‌ها را به نتیجه برسانیم.

یکی از مواردی که اعتبارات دولتی برای آن اختصاص پیدا کرد را کارخانه کمپوست برای ساماندهی دستگاه زباله اعلام کرد و افزود: حدوداً دستور اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی را داشتیم که در شهریور ماه توانستیم تمام آن‌ها را جذب کنیم.

وی ادامه داد: دفن‌گاه بجنورد در کوه باباموسی معضل ۳۰ ساله بجنورد محسوب می‌شود که در این خصوص شهرداری پرونده فعال در دستگاه قضایی دارد اما توانستیم با جذب حدود ۶۱.۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی، رفع این معضل و ساماندهی آن را در مسیر صحیح قرار دهیم.

شهردار بجنورد گفت: مناقصه برای فعال شدن کارخانه کمپوست و خرید دستگاه «ویندرو ترنر» انجام شده و شرکت متولی قرار است این دستگاه را از خارج از کشور وارد کند.

وی همچنین به موضوع مدیریت بحران در شهرداری و پروژه‌های شاخص این بخش اشاره کرد و گفت: دو پروژه مهم هدایت سیلاب در منطقه جوادیه و پل کشاورز را داریم که برای آن‌ها ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و از محل اعتبارات دولتی هزینه کردیم.

تذکر عضو شورای شهر به کشمیری

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه ضمن تشکر از برنامه‌ریزی مناسب در حوزه حمل و نقل عمومی در آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری جشن‌های محلات در مناسبات و اعیاد، از عدم اطلاع رسانی برگزاری جشن میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در پارک الهیه، مدعوین غیر مرتبط و همچنین نبود نظم و انضباط در اجرای برنامه جشن از طرف مجری برنامه ابراز گلایه کرد و به شهردار تذکر داد.

وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت و مدیریت بیشتر در برگزاری جشن‌های محلات، خواستار پاسخ شهردار در این خصوص در جلسه علنی بعدی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070201742
  • خبرنگار : 50444