جلوه‌های متفاوت قم باید رسانه‌ای شود/ افتتاح ۱۴۶ پروژه در روز قم

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: قم جلوهای متفاوتی دارد؛ جلوه مذهبی، علمی و پژوهشی، فرهنگی، تاریخی، هنری و ادبی باید بررسی کرد در هر حوزه افراد مسئول و دغدغه‌مند چه کار انجام دادند و تا چه حد موفق عمل کردند.

مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم در نشست خبری بزرگداشت روز قم که امروز ۲ مهرماه در زیارتگاه بیت‌النور برگزار شد، ضمن تبریک این ایام به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت روز قم اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های دهه فرهنگی قم از ۱ شهریور ماه آغاز شد طی جلساتی هماهنگی و همفکری با حرم مطهر شعار این ایام «قم، جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت» انتخاب شد و مورد تایید شورای فرهنگی استان قم رسید.

وی افزود: باتوجه به اینکه برگزاری برنامه‌ها در این ایام به عهده شهرداری و مدیریت حرم حضرت معصومه(س) است قرار شد یکسری از کارها مشارکتی انجام شود و بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است که به شورای شهرداری استان قم ابلاغ شد.

کلانترزاده اظهار کرد: عمده برنامه‌ها در قالب غبار روبی‌ها، دیدارها، رونمایی‌ها، افتتاح پروژه‌ها و میزهای خدمت است که سعی کردیم این اقدامات در ایام قم توزیع مناسبی بین مناطق داشته باشد.

وی عنوان کرد: میزهای خدمت در مساجد، رونمایی از کتاب‌های مکتوب و برنامه مفصلی به نام طرح کریمانه که خدمات شهرداری قم در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم رایگان و یا با تخفیف بالایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کلانترزاده اظهار کرد: کاروان کریمانه که با مشارکت شهرداری و حرم از صبح روز جمعه از میدان حضرت معصومه(س) تا حرم حرکت خواهد کرد نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: رونمایی از تاریخ شفاهی محلات و یک طیف برنامه‌های فرهنگی_ ورزشی با در نظر گرفتن مخاطبین خاص و عام که سعی کردیم توجه ویژه‌ای به بانوان و دختران داشته باشیم؛ همچنین از مناسبت‌های همزمان به شکلی مفید بهره بردیم و با احتساب مسابقه‌های ورزشی مخصوص ناشنوایان در کل ۵۲ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

موسوی منش سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم نیز کارهای صورت گرفته برای بزرگداشت روز قم را مطلوب اما ناکافی ارزیابی کرد و گفت: قم جلوه‌های متفاوتی دارد؛ جلوه مذهبی شهر با وجود عناصری مانند حوزه‌های علمیه، حرم مطهر بانوی کرامت، جمکران و مراجع معظم تقلید؛ حوزه علمی و پژوهشی، فرهنگی، تاریخی، هنری و ادبی که باید در این زمینه تحقیقات بیشتری از طریق برگزاری مسابقات و گعده‌ها صورت بگیرد.

وی گفت: باید بررسی کرد در هر حوزه افراد مسئول و دغدغه‌مند چه کار انجام دادند و تا چه حد موفق عمل کردند در واقع به دنبال یک خیزش عمومی برای تحقق اهداف هستیم.

موسوی منش یادآور شد: در حوزه تبلیغات و فضاسازی باید به طور ویژه از روابط عمومی شهرداری و همکاری مناطق ۲، ۶ و ۷ که به عبور کاروان نمادین ورود حضرت معصومه که هرساله در ۲۳ ربیع‌الاول اجرا می‌شود صمیمانه تشکر کرد؛ این مراسم به همت شهرداری، مدیریت حرم و مردم از طریق فضاسازی، تبلیغات، ایستگاه و مواکب موجود در مسیر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مجموعا ۱۳۰۰ متر مربع بنر در سطح شهر نصب خواهد شد و درباره هویت و ظرفیت های قم‌ و شعار این ایام تبلیغ می‌شود.

موسوی منش تاکید کرد: ستاد خبری را تشکیل دادیم و امیدواریم بتوانیم اخبار امیدآفرین را پخش کنیم، پویش‌های رسانه‌ای نیز ایجاد شد و از هرنوع نبوغ رسانه‌ای در روز قم استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در گام پنجم افتتاح پروژه‌ها را در این ایام رقم زدیم؛ ۱۴۶ پروژه بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی، حمل‌ونقل، ورزشی، فناوری، محیط‌زیست، خدمات شهری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی انجام خواهد شد.

موسوی منش تاکید کرد: برای هر منطقه ۱۷ دیدار مردمی و میز خدمت با محور مصلی و حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نهمین دوره طرح ارتباطی شهروند پرسشگر و مدیر پاسخگو که نهمین دوره آن در حال برگزاری است که در قالب تماس تلفنی اجرا می‌شود و سالیانه حدود ۳۵۰هزار تماس با شماره ۱۳۷ داریم که به علت ترافیک بالا شهردار به همراه معاونین به این تماس‌ها پاسخگو هستند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: تور روایت پیشرفت برای گروه‌های مختلف سنی اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران، عموم مردم و نمایشگاه‌ جهاد تحول در مکان مرکزی شهرداری استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نشست حوزه فعالان و مدیران بین‌الملل یکی از جلوه‌های هشت گانه شهر شناخته می‌شود که در قالب جشنواره فرهنگ ملل در بخش‌ غذای ملل، ۱۷ مهر ماه با مشارکت جامعه المصطفی و بخش‌های دیگر با ۱۳۰ نماینده از کشورهای دیگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070201739
  • خبرنگار : 50455