عضو شورای شهر اهواز:

وقت آن نرسیده است شورا، خاتمه خدمت شهردار اهواز را اعلام کند؟

عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: آیا وقت آن نرسیده است که شورای شهر اهواز در فرصت باقیمانده، خاتمه خدمت شهردار را اعلام و خدمت بزرگی به شهروندان کند؟

سید محمدجواد رضوی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه صحن شورای شهر اهواز که امروز (۲ مهرماه) برگزار شد، با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سه سال از عمر شورای ششم و مدیریت شهری گذشت؛ اگر قرار است امروز صادقانه با مردم صحبت کنیم جز اظهار عجز، شرمندگی و طلب حلالیت از فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که از قِبل آن، عقب‌ماندگی شهر را موجب شدیم در کارنامه ما نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از آن روز که شهردار منتخب ما بدون داشتن شرایط احراز و با غفلت ما، در جایگاه مدیریت شهری قرار گرفت و به مردم قول داد در سال آینده اهواز متفاوتی خواهند دید، سه سال سپری شده است و همه ما از خود می‌پرسیم که چه بر سر اهواز آمده است؟

عضو شورای شهر اهواز گفت: از آن روز که وزیر سابق کشور، اهواز را باطراوات دید و بر همین منوال زیر مجموعه وی تمام قد مدافع شهرداری شد در حالی که بیشتر اعضای شورای شهر مخالف او بودند، دو سال می‌گذرد و متاسفانه هیچ اقدام قابل بحثی در پیشرفت و آبادانی شهر حاصل نشده است.

رضوی بیان کرد: از نمایش هفته‌ای یک افتتاح تا رونمایی صوری تفاهم‌نامه پروژه قطار شهری که معلوم نیست کی به مرحله تامین اعتبار، عقد قرارداد، آغاز عملیات و بهره‌برداری می‌رسد، طرفی بسته نشد.

وی ادامه داد: مردم و مسئولان بدانند با حضور آقای امینی در شهرداری اهواز تا ۱۰ سال آینده یک درزین هم در اهواز راه نخواهد افتاد چه برسد به قطار شهری. نه تنها مناطق غیربرخوردار ملاشیه، عین ۲، سیاحی، سادات، گلدشت، کوسی سیاحی، مهدی، حصیر آباد، منبع آب و ... به جایی نرسیده‌اند بلکه مناطق به اصطلاح برخوردار شهر نیز درجه‌ای از پیشرفت را شاهد نبودند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: با وجود توجه ویژه دولت رئیس جمهور شهید در اختصاص اعتبارات قابل توجه آلایندگی، اتفاق خاصی در شهر نیفتاده است. البته با همه فریادها، هیچ گزارش مستدلی از نحوه هزینه‌کرد آن به وکلای مردم داده نشد و همچنان گزارشی از قراردادها، درآمدها و عملکرد مالی سیستم نیز به شورای شهر ارائه نشده است. گویی که در هیچ زمینه‌ای خود را پاسخگوی نهاد نظارتی شورا نمی‌دانند.

وی افزود: البته باید اعتراف کرد که شهردار، این توانمندی را داشت که شورا را از مدار نظارت، پیگیری، تذکر، سوال، تحقیق و تفحص خارج و نه تنها آن را به نهادی بی‌خاصیت و تحت فرمان تبدیل کند بلکه عملا حدود دو سال است به تعطیلی کشانده است و این، کم هنری نیست.

رضوی عنوان کرد: از انتظارات اولیه از شهردار اهواز، رسیدگی به موضوع ورودی‌های اهواز، توجه به غرق شدن اهواز در نخاله‌ها، جمع‌آوری احشام از مرکز شهر، سامان‌دهی نیروی انسانی، انضباط مالی و جمع‌آوری آب‌های سطحی است. انتظار داریم مانند سال گذشته با بارندگی حدود ۳۰ میلیمتری، خانه و کاشانه مردم برخی مناطق زیر آب نرود و ناچار به استمداد از استان‌های دیگر نباشیم. پس از سه سال همچنان مشکلات لاینحل گریبان شهروندان را گرفته است و کسی هم دغدغه انجام آن را ندارد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: با وجود اینکه حدود ۱۰۰ نیروی در اختیار کارگزینی داریم عملا شهرداری نتوانسته از توان، تجربه و تخصص آن‌ها استفاده کند و علاوه بر این، ۸۸ نیروی مامور از دستگاه‌های اجرایی دیگر جذب شده است و به تازگی هم مجوز به کارگیری ۸۳ نیروی غیرتخصصی که قطعا به آن‌ها نیازی نیست از سازمان شهرداری‌ها دریافت کرده است. هر دو مورد، تخلف آشکار است زیرا نه در قانون بودجه اعتباری برای این کار پیش‌بینی شده و نه مجوز شورا را گرفته‌اند بنابراین باید این موضوع به عنوان تذکر کتبی برای شهردار ارسال و مسیر قانونی طی شود.

وی بیان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که شورای شهر اهواز در فرصت باقیمانده، خاتمه خدمت شهردار را اعلام و خدمت بزرگی به شهروندان کند؟

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070201724
  • خبرنگار : 50225