رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی خبر داد

تخفیف ۳۰ درصدی مراکز اقامتی رسمی در مشهد همزمان با هفته گردشگری

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته گردشگری زائران می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی در مراکز اقامتی رسمی مشهد بهره‌مند شوند.

محمود مادرشاهیان، امروز دوم مهر ماه در نشست خبری هفته گردشگری اظهار کرد: بیش از ۲۹۰۰ تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی داریم، طی سال گذشته و جاری میان ۱۴ دستگاه نظارتی از طریق جذب و آموزش ۵۰۰ بازرس و همراهی قاضی کشیک سیار از تعزیرات جهت برخورد لحظه‌ای با تخلفات و برگشت پول اضافه گرفته شده از مسافران، همگرایی ایجاد شده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: این کار در دستور کار جوامع بوده و تمام رؤسای تشکل‌ها در این راستا همکاری داشته و پای کار بودند.

وی بیان کرد: برای ما وجود یک زائر ناراضی هم سخت است. با بازرسی‌هایی که انجام دادیم، خداراشکر میزان رضایت زائران از تاسیسات گردشگری در مشهد بالا رفته است.

مادرشاهیان اضافه کرد: انجام ۱۱۰۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و ۴ پایگاه ثابت پیرامون حرم مطهر در راستای خدمت‌رسانی به زائر استقرار پیدا کرد که این پایگاه‌ها با همگرایی دستگاه‌های نظارتی اقدامات خوبی انجام دادند.

وی به فعالیت شبانه‌روزی سامانه ۳۷۰۴۵ اشاره کرد و افزود: این سامانه آماده دریافت هرگونه شکایت زائران بود که با تماس زائران، بلافاصله مسئولان امر در  محل حضور پیدا می‌کردند و اگر تخلفی صورت گرفته بود برخورد می‌کردند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی عنوان کرد: حدود ۵۰۰ میلیون تومان وجه اضافی از واحدهای غیرمجاز با همکاری و برنامه‌ریزی تعزیرات حکومتی به زائران عودت داده شد.

وی گفت: ۱۶۰۰ واحد غیرمجاز توسط تشکل‌ها و اداره کل میراث فرهنگی ساماندهی شدند. همچنین شناسایی ۲۹۶۹  واحد غیر مجاز از اقدامات قابل تقدیر همکاران ما بود که توانستند نظارت دقیقی بر تاسیسات گردشگری داشته باشند.

مادرشاهیان ادامه داد: در ۲ سال اخیر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مراکز اقامتی نداشتیم و ۹۹ درصد تخلفات مربوط به واحدهای اقامتی غیرمجاز بوده که نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد. همچنین ماندگاری زائر در مشهد در گذشته بین ۲ تا ۲.۵ روز بود که امسال میانگین ماندگاری زائر به ۳.۵ تا ۴ روز رسیده است.

مادر شاهیان عنوان کرد: همزمان با هفته گردشگری زائران می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی در مراکز اقامتی رسمی مشهد نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201722
  • خبرنگار : 50549