مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی مطرح کرد

کاهش مدت زمان ساخت مدرسه  تا ۸۰ درصد در روش صنعتی‌سازی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی سرعت ساخت بالا، کاهش مدت زمان ساخت تا ۸۰ درصد نسبت به روش‌های رایج، بالاترین رده در صرفه جویی انرژی و کاهش ۲۰درصدی هزینه ها نسبت به روش‌های رایج ساخت را ازجمله مزایای ساخت مدرسه به روش صنعتی‌سازی ذکر کرد.

جاسم حسین پور در حاشیه مراسم افتتاح اولین مدرسه به روش صنعتی‌سازی در کشور که امروز دوشنبه، ۲ مهر ماه  برگزار شد، در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری شاهد افتتاح پروژه ۱۲ کلاسه با زیر بنای ۱۲۰۰ متر مربع در حاشیه شهر و ناحیه یک مشهد بودیم.

وی ادامه داد: این مدرسه با تکنولوژی پیشرفته و با استفاده از پنل‌های  AAC برای اولین بار در کشور و بامشارکت بنیاد علوی  به بهره‌برداری رسید.

حسین‌پور گفت: از جمله مزایای پروژه صنعتی‌سازی می‌توان به سرعت ساخت بالا  و کاهش مدت زمان ساخت تا ۸۰ درصد نسبت به روش های رایج، کسب بیشترین امتیاز در مبحث یازدهم مقررات ملی، بهترین عایق صوت، بالاترین رده در صرفه جویی انرژی در در مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان ( ++EC )، مقاوم در برابر آتش و کاهش ۲۰درصدی هزینه ها نسبت به روش های رایج ساخت اشاره کرد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد:  امیدواریم با همکاری شرکت عمران آستان قدس، به زودی عملیات  ساخت۵۰ مدرسه با همین‌ نقشه در مناطق کم‌برخوردار مشهد شروع شود و تا مهر سال آینده، این ۵۰ مدرسه با مجموع ۶۰۰ کلاس به بهره‌برداری برسد.

حسن‌پور افزود: با شروع سال تحصیلی ۲۲۵ پروژه با ۱۰۷۴ کلاس درس، آماده و تحویل دانش‌آموزان داده شد، همچنین ۳۸۰ کالای تجهیزات کلاسی و ۱۲۱۵ کالای هنرستانی نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و در اقدام نوسازی با عنوان شهید عجمیان، عملیات به‌سازی، شاداب‌سازی و زیباسازی مدارس انجام شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070201718
  • خبرنگار : 50972